livet på morsta gård

så idag åkte äntligen kameran med, fast det blev inte dödsmånga bilder. men vafan. lev med det! ;)

inget föl har kommit än heller. men juvret är fyllt (vet dock inte hur stora dom brukar bli?) men ingen mjölk har börjat komma än, o hon är inte helt mjuk runt om rumpan heller, så vi HOPPAS att hon väntar tills jag kommer hem från gbg! :D eller jag hoppas iaf, så jag får vara med! :D

stallplan (ja, det hade kommit en hel massa foder idag :D )
image37

hagen som för tillfället inhyser småpojkarna, aigur och aatos
image38

den närmsta delen av stonas större hage
image39

herda är road
image40

herda kör fullt ös medvetslös
image41

man ser tydligt vad hennes spända höga nacke gör för överlinjen
image42

jag kan inte låta bli att tycka att tiiu är vacker som en dag
image43

hon är rätt så bitig den damen
image44


blev alltså longering då febern va ännu högre idag. herda är knäpp o gör det ungefär 4 gånger jobbigare för sig än hon måste o blev helt slut o verkligen LÖDDRIG av svett (o inte bara mellan benen, fram på halsen o sånt normalt, utan mitt på magen o sånt knäppt). sen så tiiu är svår att få engagerad utan tömmar eller tillräckligt korta inspänningar. men vafan. det var inte meningen att dom behövde jobba direkt, utan mest få ur sig energi.

några fler bilder finns här
http://smg.photobucket.com/albums/v189/lazertomte/morsta/

have a good one!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Gården ser jättefin ut!

tiuu är mysig.

2007-04-13 @ 15:20:51
Postat av: lizan

varför står det kommentarer (0) när du kommenterat då? :P

jaja. :D det ÄR så härligt där ute, o ridvägarna är grus o sandvägar som man kan rida i oändlighet, till sjöar o skogar o allt man vill.. :D ska vi bara få ordning på ridbanan o grannstallet bygga sitt ridhus också. :D

2007-04-14 @ 12:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback