el speciale

Idag fick jag äntligen köpt mig ett par gummistövlar, så det enda jag saknar inför skolan är en overall. men jag orkar liksom inte ta tag i det. haha. orka prova och jag har ingen aning om vad för storlek jag bör ha. menmen. blir säkert sketabra! fick även köpt mig ett par röda pumps. varför vet jag inte riktigt, men dom var på rea och dessutom lite extra billiga pga ett litet märke. och vagabond! sen även lite saker på body shop, 2 pikétröjor att rida eller jobba i samt en flarra vin! inte illa!

Sen iväg till K, där jag vid Ale Ridsport blev alldeles förskräckt eftersom det kommer en häst springandes över vägen och sen galopperandes och travandes längs med vägen. Inte nära mig, men ändå, man blir ju alldeles PANIK! bara öppna fält runtomkring också så man hinner ju tänka att det kommer vara helt jävla omöjligt att fånga honom. Kör närmare och då kommer en springandes, tar lite gräs (hehe, hästen står på ett fält med gräs, men ändå!) och jag är beredd att hoppa ur bilen för att försöka hjälpa till när han bara kan gå fram till hästen o ta den. tack o lov!

Kommer fram utan fler incidenter och kan pyssla om min lilla Mejram som inte alls var på humör för mys dock! Rider och hon är som vanligt skitfin! Ruskigt fin i vänster, inte riktigt ärligt loss i höger men jag kan iaf plocka ihop henne mer även idag och tvinga henne att jobba på med dom små bak. Galoppfattningar, små volter och små volttillbaka (förberedande för bakdelsvändningar) idag med som fungerade bra, dock vill hon ju inte alltid böja sig ordentligt, helst bara peta ut bogen och om man då bara gör henne rak för att börja om så blir det sämre. knepigt! Men sen i andra galoppen blev hon mest bara stressad av att alla galopperade att hon glömde bort att göra något alls mest. haha. :D Jag galopperade helt enkelt inte så mycket utan tvingade henne att lyssna på mig, vilket var hemskt jobbigt men fungerade. Nöjd var jag med henne och det blev avskrittning ute för oss och två till, resten bangade ur! ;)

Sen var Mejram på världens myshumör o jag blev riktigt ledsen över att hon skulle gå i nästa grupp (som dock är en timme senare)  eftersom jag då inte fick mysa med henne så mycket som jag velat eftersom jag kände att jag inkräktade på nästa persons tid. :P

Blev även inkallad till kontoret där Lena frågade om jag inte ville rida i dressyrspecialen också! :O Tackade ja till det, trots att jag egentligen inte vill rida i den eftersom den börjar 9:25 på lördagar!!!! :O Men det är bara kompisar i gruppen och man är bara 6 pers och jag tror att det blir skitskoj! Skolan lär ju inte komma o förstöra heller förutom om man har lördagstenta. Så vafan! Ska bli riktigt skoj! :D Jag! I en dressyrspecial! :D (ok ok, måååånga som rider där är myyyycket bättre än mig utan att rida i specialen, MEN ÄNDÅ! :D). Nu måste jag bara kolla så att jag inte jobbar så det krockar dom sista veckorna, men det tror jag inte.

Tillbringade resten av kvällen på läktaren med Nina i gruppen och även diverse andra. Riktigt trevligt hade vi! Jag älskar verkligen min underbara ridskola! Körde sedan hem i bäckmörkret som ibland lystes upp av blixtar och var tvungen att stanna vid en busshållplats för jag blev helt sjukt kissnödig. :D

Härlig dag! igen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback