helgen som varit

jag lovade ju att skriva om helgen så då får jag väl göra det.

i onsdags åkte jag först till stallet för att rida Tiiu, blev hämtad där av Roggan o åkte vidare mot göteborg. Sov ner till nyköping nånstans när vi stannade för käk o bytte plats så jag fick köra. Stannade sen i stallet också för att hämta hö till småttingarna.

Sen bara hem till Alingsås för att gå o lägga mig o så upp "tidigt" på torsdagen o köra in till stan, hade ju tid hos frisören! Spenderade några timmar hos honom och blev riktigt snygg i håret. ska försöka få någon bild på det hela, men hade ingen kamera med mig ner och nu är det otvättat o fult. :D
sen gick jag på stan med ida o köpte några toppar o provade en jävla massa skor.

Fredagen tillbringades på Scandinavium där jag först såg lite hoppning, sen gick jag på mässan, mötte upp med Lena och Charlotte o såg sedan dressyren. Hemskt trevligt att se men man blir ju så avundsjuk! ;) Men om jag var lika rik som von Essenfamiljen hade jag också ridit på den nivån! ;) Briar var ju lika grann som vanligt, en sån häst!!!!
Sen mötte jag upp med kicki, gick på mässa, såg hoppning, mer mässa, show med bland annat gymkhana o så mer hoppning!
Höll mig ordentligt i skinnet i år o köpte bara en endaste sak till mig själv- ett fint ljusbeiget schabrak med brun kant o guldpasspoal. Sen köpte jag en longerpisk från piskmakarn till Tekla också.

På lördagen åkte jag först till västergård o red Amanda, först var hon riktigt tjaffsig men sen blev hon så jävla fin, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Riktigt fin var hon o det var riktigt skoj att få ridit henne igen! Sen bar det snabbt iväg till K eftersom Maria skulle rida där. Kom dit och hon säger att jag får rida Mejram om jag vill, vilket jag såklart gör, o det gick också riktigt bra! Hon är en sån pärla!

Sen snabbt hem o duscha o fixa mig inför en kväll på Bishop Arms på järntorget. Tog dock bilen in för jag orkade inte åka tåg. :D Men det var några roliga timmar med louise, fidde, ida o pottan. kom hem hyffsat sent o sov läääänge på söndagen. åkte sen till kungälv för att få batteriet bytt i bilen o sen till K igen.

Charlotte skulle rida piri vilket skulle bli skoj att se, o Maria skulle rida salmiak. Charlotte hade blivit av med sin barnvakt o hade erik med sig, så jag fick vara lite barnvakt också mitt i allt. :) och oj vad jag älskar det stället! Känner mig verkligen som hemma trots att jag inte varit där på hur länge som helst.

Söndagkvällen minns jag inte vad jag gjorde om jag ens gjorde något. Måndagen spenderades dock med ångest. över att behöva åka hem. behövde dock åka vägen om volvo först för att lämna lite grejjer åt min far. o sen började den långa tråkiga resan hem.

och fyfan vad jag inte vill bo här.
vilken ångest som sköljde över mig igår när jag kommit hem.
men vad ska man göra?


Idag sov jag ruuuuskigt länge o åkte sen till stallet. hade tiiu o red i ridhuset o hon var jättefin! dessutom väldigt fin i det nya schabraket! :D hjälpte sedan tekla med att ta in hästarna o for hem. hurra en sån rolig dag! :P

o nu sitter jag här o är desperat efter ragg. så ragga gärna på mig om ni vill! ;)


Kommentarer
Postat av: pernilla

flytta hem?

Roligt att du fick en så bra helg iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback