årets lista

ojoj. snart åker jag hem.
både vill o inte vill.
hem till allvaret o kylan o regnet.
hem till nytt roligt jobb, roggan o grisarna.
bort från tamara o slapphet.
bort från inget privatliv alls.

men men. :)

Jag har ju inte gjort någon årets lista än. så det fick det bli nu. snodd av karro snodd av anna nio, som vanligt. :)

Årets...

...skiva: fasen vad svårt. jag minns aldrig när skivor kommer ut. :S
...film: pirates II var ju brraaaaa hahaha :D
...skönlitterära bok: det jag läst i år som varit bäst är väl daVincikoden. om det nu var i år jag läste den? eller ja. 06 då. inte 07.
...faktabok: Har nog inte läst någon hel faktabok, men något med hästar kikar jag ju i rätt så ofta.
...serie: ugly betty.
...fest: hmmm... jag vet inte. förra årets nyårspartaj? :D någon av stallfesterna? midsommarn? kajjans student?
...kompis: måste man välja? alla är ju bra på sitt egna sätt o alla är bäst. men den som läser frekventast är sandra, så hon ska få en omnämning! ;)
...nya bekantskap: nya stallet såklart! både hästarna o männskorna! :)
...resa: alla till köpenhamn o sen den hit till amerikat. om man nu inte ska vara lite filosofisk o ta min flytt till sigtuna :P
...sport: dressyr om man ska välja en sport att utöva själv!
...roligaste: att mitt liv börjat ta form. kanske?
...tråkigaste: att flytta ifrån alla vänner o hästar i gbg.
...present: alla fina smycken från roger!
...shopping: oj. all shopping är ju så kuuuul! :D
...saknad: stallet i gbg. hästar, vänner o hund!
...mognad: den materiella mognaden med att flytta hemifrån o bli sambo.
...förändring: såklart flytten till sigtuna.
...längtan: efter att må bra, efter hästarna, efter vännerna. gemenskapen på K. mycket!
...dröm: att kunna köpa loss mejram och att det kommer gå bra för oss!
...rädsla: att det ska skita sig helt åt helvete för mig igen. att förlora roger.
...vinst: 50:- på en trisslott! :D
...sjukdom: världens superförkylning inför gbgresan som innehöll ett stycke stallfest!
...intriger: allt mellan sofia o markus kanske? jag vet inte. inte brytt mig så noga?
...sämsta skiva: inte köpt nån vad jag vet.
...sämsta film: hmm.. tvingade inte roggan mig att se någon dålig svensk sak?
...sämsta bok: läser inte dåliga böcker :D
...sämsta serie: varför tittar man på dålig TV?
...mest överskattade: han är inte så överskattad utav andra utan mest av sig själv- alexander schulman.
...sak jag borde ha gjort: tänkt mer på maten och motionen, men samtidigt så inte för min psykiska hälsa har inte varit i stånd för att ta tag i det.

det var 2006 det!

Kommentarer
Postat av: pernilla

fick du stalljobbet?
grattis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback