dumma dumma häst, och grattis!

ikväll var det dags för sista lektionen på vårterminen ute på k.
och jag hatar min jävla häst. dom senaste två lektionerna har det inte gått så bra. har inte fått någon vidare kläm på henne, mycket pga övningarna vi gjort, som inte varit några som gör det hela lättare (mycket raka spår). så idag så kändes hon bättre redan från start, fick faktiskt lite koll på henne mot slutet av framridningen och sen i skänkelvikningarna släppte det helt. eller inte så bra som det var förra sommaren, men Lena tyckte att hon såg ruskigt fin ut! och det var med blandade känslor jag satt där. på ett sätt var det helt underbart att äntligen känna på den riktiga Mejram igen såhär innan sommaruppehållet, men samtidigt gjorde det så mycket värre att hon inte är till salu. det har vart lite skönt att hon gått dåligt, för då känner man ju att det inte är värt det ändå. men nu... :(

sen så tror jag att hon hade blivit så jävla fin om man fick rida henne så som jag vill rida henne också. hade birgers ord i hjärnan fortfarande och lena och birger har ju inte många liknande åsikter, och jag själv hade på en häst som mejram velat gå en mellanväg... så när man märkte att lena var upptagen med någon annan kunde man köra sitt egna rejs lite... hehe. ;)

pratade med mamma o pappa om hästköp vid middagen också. dom tycker faktiskt att jag ska köpa häst om det går att lösa. vilket också gör det jobbigare. :/

sen så sa pappa också att "vi ska till falsterbo!" jaha tänkte jag, menar han verkligen att dom ska dit DÅ? jag undrade varför han ville dit så säger han att fastern min kvalat dit med en av sina! så vi ska till falsterbo! o hejja på henne! hon var helt chockad tydligen "det är ju bara proffs som är med där" hade hon sagt. :D

så- vilka ska till falsterbo och vilka dagar? för även om mamms o papps ska ner så vet jag ju inte hur många dagar (eller om dom bara åker ner en) eller så, o jag vill ju hinna plaska i vattnet om vädret är fint, och tälta o supa till det lite! :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Ponte och jag är nere! Fredag-sönd enligt planeringen som råder! :-))

Postat av: lizan

fast hur kul är det här... kikade på programmet, o 5åringarna går måndag och onsdag. vilka jävla skitdagar! tror att det är hennes 5åring hon kvalat med också. gud så tråkigt... fast man kan kanske åka ner två gånger istället eller nåt.. för bo i tält i en hel vecka är ju inge roligt. :P

2007-06-20 @ 13:27:23
Postat av: Sara

Nej, framför allt inte själv kanske? *skrattar*

2007-06-20 @ 14:15:47
URL: http://frogstomp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback