en ny bostad

ett timmerhus har jag köpt! det ni!
fast inte till mig såklart, utan det är bäbbelibubbeli (dvs glenn o roland) som fått en utebur! jag o mamma var runt överallt o letade o hittade tillslut en bra på hornbach som var billig, snygg och man slapp bygga ihop den. däremot behövde man ju behandla den, så det har jag gjort i några dagar nu, först impregneringsolja som skulle torka i hundra år o sen nåt annat så den fick en fin "teak"färg (dvs oranget.. haha.. fast den ÄR faktiskt fin). så idag, alldeles nyss, fick dom flytta in! dom verkar nöjda! dock är den lite mindre än inneburen, men är det fint väder o jag är hemma kan dom antingen gå lösa på altanen, eller så sätter jag ner dom på gräset med gallret till inneburen, så vafan! dom verkar trivas dom små rackarna! :)

sen så har jag börjat jobba också. igår var jag o kicki iväg o gick brevid karin. sen idag åkte jag dit själv o gick brevid, men blev även lämnad ensam en stund mitt på dagen. det var dock ruskigt lite folk idag till att börja med, men sen kom lite sol o så även lite folk. fick faktiskt en liten rush med folk men fick aldrig panik haha. :D tur det också eftersom jag imorgon ska jobba själv hela dagen! :D fast det är samma kille i receptionen imorn också, o då det var slött även för honom idag så lärde man känna honom lite o han var en rolig prick, o jag kan alltid ropa på honom om det behövs med. :P

hade en släng av ångest igårkväll som fortsatte till o från hela natten o även imorse.. men efter en knapp timme på jobbet började det släppa och har sen inte känt mer, så vi får hoppas att det fortsätter i rätt riktning! det är ett hemskt trevligt ställe, o övrig personal där är även dom supertrevliga, o lönen är heeeeelt ok, så ja! :)

det är alltså på sisjö golfbanas café jag jobbar på. det ni! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback