hjärnan den tänker

igår var också en bättre dag.
var o shoppade gardintyger med mamsen o sen åkte jag ut till Säve för att äntligen få se Sara o Battis träna för maaestro B (som hon själv kallar honom ;) ). Var med väldigt mycket förut, men nu var det riktigt längesen! och det är alltid så kul att se dom träningarna. dels för att självaste maestron är så fruktansvärt rolig att lyssna på, men också för att se vilka underverk han gör med hästar och ryttare! Och igår kunde jag tom bli lite förvånad över hur rörande överens han och Lena (på K) var angående skänkelvikningar. dom är nog inte överens om mycket i övrigt skulle jag inte tro. men det är bogarna man flyttar, resten följer liksom med på köpet! ;)

Kul också att se battis nuvarande box och blivande box och få pussa på prinsen. han har verkligen blivit helt sjukt snygg. så maffig han blivit!

fast så blir jag såååååååååååå träningssugen. sitter här o vet inte riktigt hur jag ska göra. för jag vill komma vidare nu. o att rida en gång i veckan på K räcker inte för mig.. o rida lektioner oftare känns inte heller värt det, isf privat men då blir det dyrt istället. har varit lite funderande på att se om man kan hitta en annan medryttarhäst, en som kan ge mig mer. fast det är SVÅRT att hitta en sån häst. eller det är svårt att bara hitta en häst där det funkar med både häst o ryttare, att man då dessutom ska hitta en häst som kan ta en vidare och som man får träna på... ja inte lätt... tycker tekla kan flytta hit med alla sina djur, för där var det ju så! :P o så får jag ju träna på amanda med, men det ger ju inte MIG så mycket som jag vill. även fast hon är bäst! :D

satt o pratade med My igår på msn också, längesen vi hördes o det var skitskoj. :) hon var alldeles optimistisk och trodde absolut att jag skulle klara av att rida in och utbilda en unghäst och att jag absolut skulle köpa mig det lilla fölet Aarven. men jag är inte fullt lika övertygad. Visst, det är ju några år kvar tills det är dags för sånt, och visst jag kanske vill ha en yngre häst vid det laget. men att behöva rida in helt själv... vill nog åtminstone ha en grundriden sak. :P

sen har jag blivit alldeles nojjig. på buke skrev en om en kompis till henne som fått brev hem om att han kan ha blivit smittad av hiv. usch jag tänker aldrig ha sex igen. fyyyy... tänk om jag går runt med hiv o inte har någon aning? man kanske borde testa sig bara för att.. blääää...

Kommentarer
Postat av: Sara

Jättekul att du kom förbi igår! Jag hade satsat på att försöka hitta en bra medryttarhäst till om jag var du.
Om du börjar plugga uppåt i landet kanske det är ännu lättare att hitta?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback