gör inte idag vad du kan skjuta upp till imorgon

idag började med att jag svor över precis allt och bara ville ligga kvar i sängen o gråta mig bort.
men hästarna kallade så det var ju inte så mycket att grubbla över egentligen.
o när jag väl kommit iväg så blev det en bra dag.

nästan så att jag satt o skrattade för mig själv över vilken otrolig drama queen jag är ibland.
som igår, när jag skrev i bloggen, jag satt liksom inte i becksvart mörker o bara stirrade, jag spelade faktiskt harry potterspelet på gamecuben...
fast samtidigt så är det ju precis så hårt det känns när man väl sitter i det.
ibland undrar jag om jag inte är lite manodepressiv light.

idag var som sagt en bra dag.
hade morgonfodring/utsläpp o möttes av hungriga hästar. speciellt aathos var så hungrig att man inte kan tro att han någonsin ätit mat. :P när jag kom in till småpojkarna hittade jag aaraton liggandes o tänkte "fan säg inte att han är fast igen" men kunde inte fundera så mycket över det eftersom han ibland bara inte vill gå upp. tänkte att jag märker nog vilket snart nog ändå. bytte allas täcken o gick in till småpojkarna igen o mycket riktigt var han "fast". eller snarare fick han inget grepp med framhovarna så han kunde inte ta sig upp, men han var väl hungrig för tillslut gick det ändå. :D han fick äta upp o sen släppte jag ut damerna, som först inte ville ut.. speciellt Harda gick  o funderade på annat här i livet... hopplösa tanter! :D sen småpojkarna o sen första vändan med stora pojkarna. vågade inte ta alla eftersom det är isgata hela vägen till hagen o jag är urusel på att gå på halt väglag som det är...

sen fixade jag iordning Tiiu som inte alls förstod varför hon behövde stå inne o red ut i duggregnet. tog den längre rundan runt vattenverket. travade nästan hela asfaltsbiten o hon var sååååå jävla pigg. :P galopperade på grusvägarna o då var hon istället skitcool. :P härlig tur iaf. :)

pysslade o donade o hoppades att jag gjorde rätt på betforn till alla odjuren o åkte hem.
hade världens planer för dagen, skulle städa såååå fint eftersom jag åker hem imorn o sen kommer sandra med upp på söndag. skulle dessutom ringa både rektor för att skriva prov i biologin och läkare angående medicinen.

vad har jag gjort?
sovit, spelat harry potter, glott på tv...

o jag måste ju ändå göra allt det där.. hopplöst.

funderar på om jag börjar få ordning på allt igen.
jag söker veterinär (uppsala) som första, etologi och djurskydd (skara) som andra o så agronom (uppsala) som tredje.
sen vore det bästa om jag orkade vara kvar här tills hösten (om det blir etologi o djurskydd o jag då flyttar), jobba för tekla över sommarn o få den erfarenheten. eventuellt så åka hem mellan högskoleprovet och midsommar? jag vet inte riktigt... men mamma o pappa står bakom mig vad jag än väljer vilket är skönt. jaja.

imorn är en stor dag.
ska rida Vintset! jag o tekla ska ta en längre runda med galoppsträckor o sånt skoj, men alla jävla hästar tappar skor hela tiden, så dom enda med 4 skor o broddar i alla är aatos, herda o tiiu, o jag har ju både herda o tiiu o tekla ska rida lektion på aathos. så istället så ska vi rida ut på tiiu o herda o så får jag rida Vintset i ridhuset. :P
herregud det var riktigt längesen jag red unghäst! o han är ju sååå fin med! ska bli skoj skoj! :D

sen jävlar åker jag o hämtar daniel, åker hem till karin o äter äpplekaka o sen hem till alingsåset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback