HJÄLP! en skugga! :O

idag har det hänt mycket!
klev upp efter en timmes snoozandes o "skulle bara" alldeles för länge så när jag väl började ta tag i städningen (i vild panik) insåg jag att dagen inte kommer bli som tänkt. :D

dels städade jag inte alls som jag tänkt, fick bara diskat lite (finns massor med disk kvar :D) men tänkte att Sandra nog lever med det... plockade ihop saker i all hast o gjorde mig redo för stallet, när jag skulle ta på mig skorna insåg jag att jag inte ätit så det var bara att fixa lite gröt (det enda jag hade hemma :p) o äta. sen iväg! :D

där blev jag sittandes i sadelkammaren lite för länge pratandes om ditten o datten med tekla o med en Bilbo över mig som var helt kär i mig eftersom jag luktade marsvin (höll i roland i kanske en minut igår i stallkläderna men det luktade JÄTTEGOTT enligt bilbo :P). sen mockade jag åt flickorna två på rekordtid (fick faktsikt ovanligt snabbt) o traskade bort till pojkarna för att hämta Vintset, som såklart stod i bortre hörnet o gick bara längre bort ju närmare jag kom.... tills Heko fick för sig att jag kanske var rolig o dom alla kom för att hälsa (när jag gått nästan hela vägen ner såklart....) Sen snabbt fixa iordning honom o bege sig ner till ridhuset.

Där drabbades jag av plötslig rädsla över att rida unghäst. :P
Vet inte hur många unga o gröna hästar jag suttit på, o det är ju inte som att han är en nyinsutten 3åring. Han är 5 o har tränats regelbundet i dressyr och även lite hoppning, gått med sightseeingvagn o allt också. :P
Kom över det ganska fort dock. :D
O han är ju för rolig, först blir han rädd för sin egna skugga på långsidan. :D Sen var det faaaaaaarrligt när det skvätte upp på väggarna i galoppen (fast bara på ett ställe) o sen var det sååååå hemskt att gå mellan väggen o hindret som Nottes ryttare satte upp (med ca 2 meter mellan hinder o vägg, minst!). :D
Men han var så himla rolig att rida! Lite såsig men lyssnade när man bad honom gå fram. men OJ vad han hängde i handen i början! Är ju van vid Herda som inte vågar ta stöd alls, så kommer en sån här drummel! :D Men efter lite uppvärmning fick jag upp honom lite mer o han kom igång bak o blev lagom i handen istället, kunde både få upp honom o länga ner o det var skoj att prova honom! :D

Sen snabbt iordning med honom igen o ut i sjukhagen (orkade inte gå upp till pojkarna med honom igen ;) ) o hämta in töserna. o sen bar det av till rundan i skogen där man kan galoppera o galoppera o galoppera :D 10 minuters galopp! :D

Först fick vi dock tackla det något läskiga med att gå över både järnvägen till arlanda och E4an på bron som går över... dock var det ju mer jag och tekla som var nervösa, hästarna brydde sig inte alls. :P
så väl framme vid rundan så fattade vi galopp o det kändes som att rundan aldrig tog slut! :D Både jag o Herda blev genomsvett kan man säga. o sen det puckot, efter ungefär 7 minuters galopperande så får hon för sig att lägga en brall o dra.... efter SJU MINUTERS GALOPP i friskt tempo.... men vi fortsatte o varken innan eller efter den brallen fanns det ens en tanke på att hitta på något utan hon rullade bara på i fint tempo o var påverkbar åt alla håll... skum häst eller? :P

Sen fixa hästarna o mat o grejjer o åka hem, packa bilen o åka o hämta daniel för att åka ner till göteborg.
så nu sitter jag i alingsås o ska väl gå o lägga mig!

Känner mig helt mör i benen o kommer säkert ha en träningsverk som heter duga imorn... dels krävde vinne rätt mycket ben, o sen nästan hela tiden vi galopperade stod jag upp. jag är inte van vid att stå i lätt sits i 10 minuter på raken... blir ganska så statiskt på musklerna. :P

men men.
det går bort med lite amandaridning tror jag nog! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback