läskigt nära

ja som vanligt så flyter dagarna på.
det har varit helt löjligt bra väder- skönt!
försöker plugga till HP som är nu på lördag, går sådär. o så är man ju dessutom så himla kluven till hur jag vill att det ska gå. eller det är ju självklart att jag vill att det ska gå så bra som möjligt. men samtidigt inte. fast jag vet ändå inte vad jag vill ändå. jag hade nog vart kvar här om jag varit ekonomiskt oberoende. o åkt hem när jag ville bara. eller flyttat till usa. saaaaknar det helt sjukt. skiter sig allt kan jag ju bli flygledare där kom jag på. hehe. hej nu ska vi slösa ytterligare 5 år av livet på att vela!

igår var jag dum mot sandra hehe..
red ut på herda o aigur o sa att jag skulle rida vintset på bana sen för han behövde det. dock kände jag av allt pollen (o dom säger att pollenet inte är igång än. yeah right!) o kände lite astma, så jag tvingade henne att rida för mig istället, sa att jag skulle vara snäll, men det var jag inte. :)
Anders var där o red Tiiu också o frågade om jag höll i lektioner lite så jag sa till honom det jag sagt till Anki, att jag gärna håller lektion för dom om dom vill, o även han var absolut intresserad.

idag var vi ruskigt omotiverade o red till sandgropen (herda o vintset) o red lite halvhjärtat där o klättrade lite. börjar dock tröttna på vintset- det är inte kul när hästen VARJE dag blir rädd för sin egna skugga. :/

o så det läskiga.
skjutsade sandra upp till hagen för att hämta vintset, då ser vi lill-atos traska ur hagen (batteriet var tydligen slut så ingen ström, men inga av dom andra hästarna går i närheten av staketet) o ställa sig vid hösilagebalen för att äta. vi tar honom o sätter in honom o ser att nedre tråden ligger i marken där han gick ut. så vi spände den o satte för med snabbstolp o elband som låg där, där han gått ut, i övrigt var ju staketet helt o hästarna är ju inte små direkt så vi tänkte att han inte går ut där det är två trådar som det ska.

sen när vi är klara med allt kommer bella o är stressad över att hon är sen till sin kurs hon har på tisdagar (där hon lånar aigur o tiiu) så vi erbjöd oss att ta in aigur o tiiu. uppe vid pojkarna ser vi lillen stå ute på den sådda åkern brevid hagen. o så ska man försöka fånga in honom... han drog en repa i skogen, han drog en repa bort till vägen o tillbaka men lugnade sig precis innan jag skulle åka o hämta en havrehink i stallet.

det är lite smått läskigt eftersom hagen o åkern gränsar med tåget till arlana, och på andra sidan tåget ligger E4an.

han fick iaf följa med aigur till stallet o stå i sin box och imorn ska ett nytt batteri upp till hagen också.


sen idag har jag flytt livet genom att beställa alldeles för mycket kläder. visserligen inte så mycket egentligen. 3 toppar o ett par jeans. men ändå... fast man fick 10% rabatt o en kabinväska på köpet.........



Kommentarer
Postat av: pernilla

jamendå är det nästan gratis, enl Sara iaf ;)

Det är mycket shopping för mig iaf, hade behövt det och hellre köpt det istället för att laga bil. UUUrk!

Postat av: SaraMara

Klart det är gratis. ;-)
Jag vill ooooockså shoppa gratis ju! *avis*

2007-03-28 @ 23:27:56
URL: http://frogstomp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback