den arga gubben

först o främst- vad jobbiga ni är i klänningsvelandet! hjälper ju inte det minsta! :D
den "sista" klänningen ÄR finast, det håller jag med er om, jag säger ju att den kanske inte går på mig! så ni får inte välja den!!! vilka av dom andra? :P

idag var jag o anki ute o red, och så fick jag rida dumma vintset som började dagen som vanligt med att vara rädd för allt. :P han blev dock bättre så fort vi kom in i skogen, men när vi kom ut ur skogen mötte vi en arg gubbe som undrade varför fan vi red på hans privata väg där det var ridförbud. fast han märkte ganska snart att vi var snällisar då vi bad om ursäkt o sa att vi var nyinflyttade och inte visste att det var ridförbud och att vi självklart inte skulle rida där mer. hans inställning ändrades snabbt och han visade vart vi fick rida och sa faktiskt att om vi var hemskt försiktiga så kunde vi gå några meter längs hans väg för att kunna ta oss vidare där, och visade hur.. så det är bra när dom arga gubbarna blir glada gubbar! :D

sen dumma vintset, så går vi på stigen i skogen o så trampar han på en pinne, så att ena änden på pinnen åker upp, o då blir han verkligen LIVRÄDD... suck o stön på den hästen verkligen. fast sen kunde vi både trava o galoppera utan att han blev rädd för något! helt otroligt! :D

o snart flyttar jag heeeem! *gör en segerdans*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback