Ajj nid samm jävlar anamma!

Tentan idag gick bra tror jag. Borde få godkänt på den iaf tycker man. några skitfel på djurskyddsdelen men kan inte tänka mig att det blir ig. och det finns ju bara g och ig för oss så. :P

sen ikväll var det ju hoppning igen! skoj skoj men den bristande hästmotivationen kändes och jag blev mer rädd än jag brukar. har visserligen mått sämre rent allmänt med en lite högre ångestnivå än på länge och det påverkar min ridrädsla riktigt mycket har jag märkt. Inte blev det bättre av att Farin var pigg som ett ägg. Kände redan i uppvärmningen hur han helst  velat dra ett bockrejs. men bita ihop o köra vidare! började hoppa och det gick bra trots snäva svängar. Blev dock lite feg eftersom han började studsa lite väl mycket. En hel kortsida i galoppbyten och pip över hinder känns inte helt hundra när jag redan är rädd! :P Men Anna sa åt mig att trycka på lite ändå och bara tänka på att räta upp mig efter hindrena, så gjorde jag det och det gick jättebra! Sitter jag bara upp o rider så lyssnar han ju väldigt bra på det! men jag blir så suuuuuuuur på mig själv. FAn hade jag bara haft lite jävlar anamma så hade jag vart riktigt bra på att hoppa tror jag. det är rädslan och osäkerheten som sätter stopp och enbart den. det är jag helt övertygad om!

SKIT OCKSÅ!
Det är ju så jävla skoj så varför kan jag inte bara våga? Det är ju så sjuuuukt kul att hoppa hinder o flyga genom luften! Den gången jag faktiskt hoppade 95 är ju bland det härligaste jag gjort på en hästrygg! så ge mig lite jävlar anamma!

Sen var jag kvar o kikade på kursen för det var hoppkurs o mejram skulle vara med med Annelie på ryggen. Och herrejisses. DÄR kan man snacka om hysterisk fraggel! :S hon är ju helt hopplös! men annelie bara sitter där o styr o har is i magen och rider henne så sjukt bra i hoppningen! anna frågade när jag skulle våga gå över till henne istället.. hehe... "beror på vad vi ska hoppa, kan ta henne nästa gång" svarade jag lite kaxigt... nästa sväng för dom gick i hundranitti så jag ropade att jag ångrade mig. :D
fick även höra lite skvaller som gjorde mig sjukt förbannad. man behandlar inte min prinsessa så! nästa gång jag träffar på människan ska jag ge dom onda ögat! men tack o lov så är ju den personen inte kvar. grrrrrr...

sen skulle jag hjälpa anna hålla koll så att listorna inför imorn blev rätt, blev då som så att jag ska rida Lavendel imorn!!! Anna förstod min motivationsbrist men tyckte ändå att det är klart jag ska fortsätta vidare, men så visade det sig att Lavendel inte hade någon annan passande ryttare så då blev det som så att jag tar henne imorn! skoj! fast lite nervöst, tänk om det går skit! :D

sen lurade hon (anna) mig att säga att jag kunde rida Humle imorn. han ska börja skrittas igång igen. men det hon inte sa var att det var första gången han ska gå! :O haha får tvinga ut Jossan tidigare så hon kan leda mig om det visar sig vara så! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback