skritt i det fina vädret

igår ridlektion. mejram förvånade mig, för första gången någonsin SLÄNGDE hon sig åt sidan!!!!!!!!!!!! :O
vid kortsidan där sockerbitarna med bommar delar av mot utgången. hon har börjat titta lite på det men inte mer än så, men nu så bara vips så var vi inne i volten. haha. hon är konstig!

sen blev det myyyyyyyyyyyycket galopp. och tänk vad skoj det är med ahaupplevelser! :D hon vill ju gärna skjuta ut bogarna och gå med framdelen utanför (ja hon skjuter inte direkt in baken, utan ut framdelen istället) och då måste man först få henne rak, sen få in framdelen och sen jobba på. och för att få henne rak så sitter jag tydligen och vrider mig utåt, vilket såklart inte gör det lättare för oss alls. och så fort jag fick vridit mig åt rätt håll så blev det ju MYCKET bättre. tänka sig! ;)

fick till ganska mycket ganska bra galopp, så det var skoj! sen fick jag dock inte till traven efteråt, hon vill liksom inte bli bra i formen, hon vill liksom inte runda sig ordentligt (i rygg o nacke alltså), och jag vet inte hur jag ska lösa det. svååårt!
sen kom jossan och hjälpte mig med Lasse o sånt innan hon skulle provrida! skoj att hon äntligen gick med på det! :D hon skulle ha piri och han är ju så fin så. hennes lektion gick jättebra och Lena tyckte att det i grunden såg bra ut (händerna kräver en del jobb, men det har vi vetat länge ;) ) och att den gruppen kanske är lite för enkel för henne men vi kör på den nu hennes 4 provgånger. jossan sken som en sol där hon satt och tyckte det var superduperkul att sitta i sadeln igen så. :D

sen idag var vädret så himla underbart så jag ville knappt ta in hästarna när jag kom men det behövde ju göras och tänk att tom Humle var på gott humör! fick hjälp med det hela så allt gick fort. fodrade o pysslade och satte sedan fart. skrittade ut först och tänk att det gick förvånansvärt bra! blev bara orolig ett par gånger o skrittade annars på väldigt avslappnat, och det ÄR bra för henne att skritta fram ute, hon var mycket härligare än igår
och hon är så mycket mer avslappnad. hon verkade dock vara ganska pigg igen så vi galopperade ganska mycket och jag fick tänkt på min sits och det blev nog ganska bra! pustade lite och tog lite till galopp så lisbeth fick se att det inte är rodeo längre, travade sedan några steg o hon kändes fin och jag kändes helt omotiverad så vi skrittade ut igen istället. lite nervös några gånger men annars ack så söt!
kändes nästan som att vi var med i en reklamkatalog eller nåt, om bara schabraket matchat bättre. jag var supermatchad och kände mig fin i svart-grå-rosa toner i kläderna o vita handskar, solen sken så gott och så alla vackra färger på träden! häääärligt!

blev kvar längre än tänkt sen hos chutney. det börjar dra ihop sig nu, kanske redan imorgon. så det var en del tårar. usch vad det är hemskt när våra älskade vänner som ställer upp så mycket måste försvinna. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback