Vila i frid Chutney!

Jag vet inte om det hände idag, eller om det är imorn, men det är nu "äntligen" dags för Chutney att lämna oss. En utav K's lite extra speciella hästar! En sån som verkligen satte sig i folks hjärtan. Vi har vetat ett tag nu att det varit dags, och på något sätt så har ödets ironi gjort honom så otroligt vacker hans sista tid. Han fick en helt annan uppsyn i ansiktet, och det känns så hemskt.
I söndags när jag skulle gå så gick jag ner till Charlotte och Lisbeth som var hos honom och fick reda på att det var dags i veckan. Jag insåg att det nog var sista gången jag träffade honom samtidigt som dom andras tårar kom. Så jag stod där och tvinnade hans pannlugg mellan fingrarna och fällde några tårar jag med. Medans han bara stod och tittade på mig med otroligt kloka ögon.

Jag lider så oehört med Charlotte som har förlorat en sån underbar vän. Men jag vet att tiden kommer läka hennes sår och att Chutney alltid kommer finnas hos henne när hon behöver det. Han visste så väl hur älskad han var av henne och gav henne lika mycket tillbaka.

Nu slipper han ha ont och kan istället pipa och busa på dom evigt gröna ängarna med sina vänner som redan lämnat oss. Hälsa dom andra från mig Chutney så ses vi igen när det är min tur!

K's Chutney
1994-2002

image147

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback