nää jag tror inte det

så idag var stora dagen. ridprov inför ridledarutbildningen.
sjukt nervös. sjuuuukt nervös.
fick ett fuxsto som var lite bastant till att börja med. hon var trevlig att rida o det kändes bra. vi skulle mest bara renodla hjälperna o inte göra så mycket annat. gick bra tyckte jag, fick flera beröm och inte mycket negativa kommentarer. så ja, det kändes bra! så hoppa, hon hoppade lite konstigt, eller typ tog i som faan över hindrena men det kändes ändå OK! så skulle vi byta häst, tittade på klockan, då hade vi ridit i två timmar redan.... :S fick en yttepytteliten vit sak, gick inte alls lika bra men fick ordning på honom o han gick rätt så bra han med på den kortare stunden vi hade på oss! så hoppa, kom lite fel i första språnget så hon tyckte vi skulle ta om det, då vägrade vi istället, två gånger o sen tog vi oss över i ett helt ok språng. men kvar satt jag iaf! på en vägrade häst! hejja mig! ;)

så skulle vi ha samtal o medans jag satt o väntade på min tur så kände jag att näää, jag vill nog inte gå någon ridledarutbildning. attityden på hela grejjen kändes bara så jävla tråkig. o hon som håller i det är visserligen superduktig, men så ska ju kemin stämma med folk också. att rida för och umgås så intensivt med någon samtidigt som man inte tycker om dom alls är inte en rolig grej. ibland är det ju så bara, man stämmer inte. så när jag gick in på samtalet o hon tvekade o sen frågade mig om jag verkligen ville så kände jag faktiskt för att säga nej. men det gjorde jag inte utan ordbajsade lite om att sjäääälvklart. hon kuggade mig inte men jag klarade det inte heller... om jag vill gå kursen så får jag höra av mig till henne innan anmälningstiden går ut o rida för henne en gång till o visa att jag har stabiliserat min sits. för det var där det brast tyckte hon. jag satt för instabilt...

åkte iväg till K o pratade med Lena, hon sa bara "va?" när jag sa vad som sagts. o höll med om att människan kan vara lite speciell också. gjorde iordning min lilla tösabit o tänkte ta ett ganska lätt pass.. hade ju ändå ridit i typ 2½ timme om det inte var ännu mer (tror det var med). men hon gick så jääääääääävla bra så jag var tvungen att rida fullt ut! :D igår hade vi lite problem med att hon inte ville ta inner skänkel o gå ut till yttertyglen, jobbade med det o fick nog lite koll! hade dessutom dressyrspö i början o fick en lite mer taggad häst! :D slutet var bara helt fantastiskt! travade runt med ett underbart stöd o härligt tryck bak o kunde göra vad jag ville o hon bara tuffade på o ville mer mer mer! gud vad jag älskar den lilla hästen!!!!!!!!!!!! om hon kan gå så på tävling kan vi nog skrapa till oss hyffsade poäng på travdelarna! :D

Lena kom sedan o hade tydligen funderat, hon tyckte att det som menats med instabil sits kunde vara att man på mejram får sitta lite lättare, man kan inte sitta helt djupt o tungt på henne, och att jag kanske är så van vid det och att hon på ridprovet kanske ville se den riktigt tunga o djupa sitsen. L sa iaf att hon inte kunde tänka sig något annat. Åh vad bra det kändes att ha Lenas stöd än en gång när man får lite bakslag! :) Att jag skulle sitta lätt på mejram är ju inget jag känner själv men kanske är det så?

kände iaf att jag nog inte ska gå någon dum ridledarkurs. eller det hade vart SÅÅÅ sjukt nyttigt, fyyyyyfan vad mycket man hade lärt sig! men å andra sidan kan jag få lika många ridpass i form av privatlektioner för den summan pengar. o då lär jag utvecklas precis lika mycket! o jag slipper hoppa terräng! ;) o så slipper jag ångesten över att försöka klara det provet sen! o så slipper jag må dåligt över att attityden hos vissa inom ridsportförbundet är så jäääääääävla tråkig!

jag tänkte det, att försöka få in privatlektioner i skara kanske. o så kanske en gång i månaden hoppa privat för anna. då blir det ju iaf hoppning varannan vecka! men vi får väl se hur det blir. jag är iaf långt ifrån knäckt över det hela, och jag tror att det varit riktigt bra för mig att ändå göra det! och TACK mejram som bjöd på ett superduperpass! för om jag inte kunde rida hade jag aldrig lyckats så fint med henne! min älskade pärla!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback