2 dilemman- snälla hjälp!

snälla snälla snälla fundera på det här o säg hur ni skulle göra!
har fastnat helt i mitt beslutsångestande och klarar inte av att tänka normalt!
heeelp meeeee!

1. Ridledarkurs
Jag har sedan förra våren planerat att försöka gå ridledarkursen den här sommaren. Jag har verkligen velat göra det och haft det som mål, att fixa det. Fick med mig Charlotte på tankarna och hon var också riktigt sugen på det hela, varpå det kändes ännu roligare eftersom man då skulle ha henne med sig! Ridledarkursen kostar pengar, ganska mycket pengar, minns dock inte exakt just nu. Den är 3 veckor och ligger över midsommar bland annat. Nu har anmälningen till ridprovet inför kursen kommit upp. Redan 10e februari är det! Och nu tvekar jag. Jag får låna häst från K om det behövs, vilken som helst lät det som på Lena nu iaf. Eller låna o låna, lär ju få betala för det iofs. Mina föräldrar har, när vi pratat om det lite löst, sagt att dom kan betala kursen. Men nu blir jag så himla tveksam. Charlotte kan troligtvis inte vara med, tror inte hon hann med att få ordning på ULKen som man måste gått innan. Och vadfan ska jag med en ridledarutbildning till egentligen? Betala en massa pengar för hästhyra o kurskostnad för att gå en kurs så att jag kan hålla nybörjarlektioner? :P Fast samtidigt så lär det ju vara jätteskoj, jag tycker ju verkligen om att hålla lektioner för folk. Men tänk om alla andra på kursen är 18åringar o man blir fast i 3 veckor? Tänk om tänk om! ;) Egentligen är det ju inget jag måste bestämma NU. Men jag måste bestämma om jag ska försöka alls o göra ridprovet, men det kostar över 500:-... lagom dyrt... så ska man dessutom komma dit också = hyra transport. Kan bli dyrt! O tänk om jag inte klarar det! :S tänk om tänk om! ;) Dessutom så kan jag inte jobba i sommar om jag går kursen, hinner inte få något jobb innan den börjar skulle jag inte tro, och efter det ska jag till amerikat med louise o fidde. O så blir det inget Roskilde heller (oh no :D).

Vad säger ni?


2. Lägenhet
Har insett att jag MÅSTE flytta till Skara och helgpendla hem istället. Det funkar inte att betala 1000:- i veckan i bensin. Inte om jag ska fortsätta rida iaf. Så då gäller det ju att hitta en billig lägenhet. Studentlägenheterna är ganska dyra om man inte vill ha ett korridorsrum, o det varken vill eller kan jag ha (pga grisarna). Andra lägenheter man ser har ganska hög hyra, och om det inte rör sig om mycket skillnad mot att köra varje dag så känns det ju ovärt. Men jag har egentligen ingen större koll i övrigt, för jag har ju inte letat när det funnits mycket ledigt. Men nu börjar det ju dra ihop sig mot terminsslut och alla som går sista året kommer ju säga upp sina lägenheter = utbudet kommer ju bli aningens bättre. MEN. det är dyrt att köra och det är dyrt nu, inte i slutet av terminen utan nu. Men ska det vara värt måste jag ha en billig hyra och då kanske man ska försöka ta dom chanserna man får och inte vänta? eller? Är det värt 40-50 000 nu, men att man har lägenheten snart med skitbillig hyra, eller ska jag chansa på att det dyker upp något bättre, vilket det kanske inte ens gör? Tror att det största problemet här är att jag känner en sån motvilja, att jag verkligen inte vill flytta dit och är så rädd för att braka ihop totalt om jag gör det, och om man då betalat en massa pengar för en lägenhet man sen måste sälja på en gång o kanske inte får igen pengarna... osv osv...

Bolla tankar please!

Kommentarer
Postat av: mimmi

jag hade tänkt gå ridledarkursen i sommar - dock fick massa 16-åringar gå ulkkursen nu i höst - så ridledarkursen blir inte av. men jag hade lätt gått även om jag var enda där över 24! ;D

Postat av: lizan

vaddå inte blir av?
göteborgs och bohus distrikt ska ju ha med västergötlands? iaf enligt västergötlands inbjudan till ridprovet som är. Eller jag hoppas att det stämmer, för min ridskolas klubb är fortfarande med i göteborgs distrikt trots att vi flyttat och borde ingå i västergötlands.

2008-01-21 @ 20:59:09
Postat av: mimmi

ah. jag skrev lite tokigt - jag får inte gå ridledarkursen för att dom skickade 16-åringar på ULK,
vilken man ju måste ha innan ridledare. så för min del blir den inte av - men för alla andra som kan & får gå! jag tycker du skall gå. helt klart. det var det jag menade, även om jag är sjukt dålig på att förklara :D

2008-01-22 @ 15:47:32
URL: http://hfzn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback