disneytrött nu igen

nyårsafton var lugn o härlig. lite shopping på dagen o hemmamys på kvällen med familjen, marie o en av mammas bästa väninnor. alldeles för mycket god mat o spel o så dick clark på TVn till tolvslaget. sen gå o lägga sig för att orka gå upp i ottan, köra till pasadena och nästan fastna i kaoset runt the rose parade, hämta kusin niki som åkt från arizona halva natten o så vidare till disneyland. var väl där straxt innan 10 eller nåt sånt o åkte vid 23:30... sjukt lång dag!

skulle vara dagen med minst folk på hela året, med själva disneyland var som vilken lågsäsongshelgdag som helst, så vi vart lite besvikna. vi hann dock gott o väl med allt vi ville hinna med där, men ändå! hade väntat oss pytteköer ju! :P vi köpte dock biljetter till både disneyland och california adventure, så först o sist var vi i disneyland och eftermiddagen i C-A. tower of terror är bara FÖR rolig! helt underbar! man åker i en "hiss" o så är det twilightzonetema. man har bara ett helt vanligt tvåpunktsbälte på sig o knappt något att hålla i sig i. så får man se en liten film om hissen o "hotellet" man är i o sen vet man aldrig om man kommer åka upp eller falla fritt fall ner. sen åker man upp o ner olika långt varje gång man åker typ. det kan bli 10 våningar upp 5 ner, 3 upp 8 ner, eller 2 ner 15 upp, 10 ner osv. våningarna längst upp så öppnar dom upp så man ser över hela disneyland o så första gången man åker upp dit stannar man ett tag så dom hinner ta kort med. men dom tar PRECIS när man börjar åka neråt så det är svårt att våga vara rolig på fotot, men vi lyckades andra gången vi åkte! ;) JAG ÄLSKAR DEN! helt underbart! skrattar o skriker om vartannat och min käre bror, kusin o svägerska påstår att den inte hade vart lika kul om dom inte åkte med mig. :P

o på tal om kort fick vi till ett asbra på splash mountain (flume ride fast 100000 gånger bättre), bror satt längst fram o satt o låtsades prata i telefon. hahaha.. dom två som åkte sist i våran båt skrattade så dom höll på att dö när dom såg bilden (man får se dom medans man väntar på att komma tillbaks så man får kliva ur). vi tog kort på alla kort vi var med på, o massa andra kort såklart, så jag ska nog visa dom bästa sen när jag orkar. :)

disneyland är iaf bäst o jag älskar stället! jag o kusinen bestämde även att när jag är klar med min utbildning, om hon då inte är gift så ska vi flytta till nånstans där i krokarna o jobba på disneyland. :D


har ridit två gånger till med på stora damen. pappa tog kort igår så bilder på det kommer också. idag var dock bästa passet hittills, har äntligen börjat hitta knapparna o hon vet att jag inte ger mig så hon bjuder på mycket mer framåt. typiskt att det alltid blir så sista passet! :( kommer sakna bjässen, hon är ju helt otrolig! fick rida ett program idag som avslutning, typ LA skulle jag tro, och vilken häst! när man väl har henne på hjälperna är hon ju en ren dröm! så skoj att få sitta o rida sånt med! det är så SKÖNT att kunna rida en ordentlig galopp o göra ordentliga fattnignar utan att hästfan blir stressad. :P precis vad jag behöver! fick även beröm från ranchägaren som tydligen hade pratat med hon som äger hästen (som är bortrest o skulle vara borta längre än planerat så hon ringde för att se till att hästen blir omhändertagen). ranchägaren hade sagt till henne att jag red hästen supertrevligt och att det var riktigt skoj att se! skoj att höra för mig kan man ju säga! :)
tränaren har dessutom fått ett löjligt bra jobberbjudande, och om det faktiskt blir av så har jag världens superjobb (inte lönemässigt, men skojmässigt) väntandes på mig när jag än vill komma. om inte annat så blir det världens superjobb för henne, så jag hoppas om inte annat så för hennes skull att det faktiskt blir av!


igår var jag, mamma o kusinen iväg på middag med min tränare också. 3 italienare har öppnat en restaurang i grannstaden där tränaren bor o hon älskar stället o tyckte att vi måste uppleva det. jag förstod inte riktigt vad hon menade med uppleva tills vi kom dit. JÄDDRAR vad mycket snyggingar! ;) Inte minst Giovanni, en av ägarna. ojojojojojojojojojojojoj en sån heting. helt löjligt snygg. dessutom supertrevlig. och gift! :P men det är lite kul, en hipp cool restaurang med planer på att ha klubb i en sömnig liten stad som är lite av en "slum" då det ligger mellan USAs två säkraste städer. haha. :D men sjuuuuuuukt god mat, sjuuuuuuukt goda drinkar och ack så härligt ögongodis! me like! :)


nu dags o sova så jag orkar med imorgon. sista shoppingdagen!
om det nu inte blir så att flyget blir inställt på lördag. stormar på väg in som är lite sena... idag skulle det ha regnat mer än på hela 2007, men stormen tog en lite annan väg men en annan storm är på väg in så ja vi får väl se vad som händer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback