för full för sticky?????????

jag förstår inte varför jag är så sjukt dålig på att gå o lägga mig. fy så trött jag kommer vara imorn när klockan ringer! :S o då börjar allvaret. vårterminens första kurs på 12 hp. Djurens systematik, form och funktion. ska tydligen vara relativt tung, men det ska ändå bli himla kul! dels att faktiskt få läsa o lära sig saker men även några moment! flera dissektioner o så ska vi till nordens ark igen och till uppsala. skoj!

denna veckan har vart slapp. jag o robin fick äntligen hållt våran lektion i evolutionsbiologi. vi gjorde det inte direkt helhjärtat dock men tack o lov var det bara kate o frida som lyssnade på oss. :D det är gjort och jag har gjort allt o fått godkänt på allt o kommer således få godkänt på första termninen. så skönt som det är nu när vi bara har g eller ig. :P slippa stressa. :D

i fredags tog jag ledigt, (vilket jag även gjorde i tisdags). sista föreläsningen som dessutom bara var en gästföreläsare som kom, han är entomolog eller vad det nu hette.. han är Grissom i CSI mer eller mindre. han jobbar bla som insektsnisse för krim, med att datera lik o sånt! :D coolt som fan men jag orkade verkligen inte gå upp tidigt o åka hela vägen dit osv. stannade istället hemma o sov alldeles för länge. gjorde inte ett skit på hela dagen sen o kände mig allmänt skitkass som inte gjorde NÅGOT! :P gick dessutom o la mig alldeles för sent sen eftersom jag inte var trött eftersom jag sovit länge. kom inte i säng förrän en bra stund efter midnatt.... o klockan var ställd på 07:10....

så ligger man där i sängen o är sur över att man inte sover ordentligt för att man fortfarande är jetlaggad. o så blir man LIVRÄDD för att telefonen börjar ringa! inget nummer jag kände igen o klockan var 03:15 eller nåt sånt... har hjärtat i halsgropen o var ändå lite kissnödig så jag gick upp o kollade på hitta.se... tog några sekunder men sen trillade poletten ner så jag skickade ett sms o numret kunde ringa igen. det var min käre nattpratarvän från förr, David. haha. träffade honom på rockbaren nån gång i höstas o då sa vi typ bara hej, o innan det så var det många år sen vi hördes, så lite paff blev jag allt! men det var faktiskt himla skoj ändå. just like old times. hahaha.

däremot är det INTE så klokt att prata i telefon i ett par timmar mitt i natten när man redan har sömnproblem o dessutom ska upp tidigt... var KLARvaken när vi väl la på men lyckades meditera mig till sömns o sova två timmar till innan jag behövde gå upp o åka till stallet. sen hem relativt tidigt o duscha, fixa, äta o hinna sova en halvtimme dessutom. behövde för ovanligthetens skull INTE stressa ihjäl mig till tåget! schysst!

hem till fia o dricka vin med henne, louise o hanna o sen åka in till stan. linas arbetskamrater ville så himla gärna till sticky så vi tänkte att what the fuck det var typ 5 år sen sist så varför inte. men det blev pannkaka med en gång nästan. jag o louise kom efter dom andra för vi tog ut pengar först. ingen kö så vi tänkte skönt! men nej då ska vakten först fråga louise hur mycket hon har druckit. sen frågar han mig, jag som ALDRIG blivit frågad det förut sa väl typ "vafan lika mycket som henne". då tittar han argt på mig o frågar om jag inte druckit för mycket. "ehhhh" ja ok ta det lugnt där inne för det ser faktiskt ganska illa ut säger han då o öppnar dörren. vi går in o louise frågar om vi verkligen ska betala pengar till det skitstället men jag försöker rycka upp mig o säga att SJÄLVKLART. men FYFAN vad sur jag vart! :D vi tog en öl i ren ilska o gick runt lite innan vi sket i dom andra o parkerade oss vid ett bord där vi blev roade av diverse småkillar som trodde att vi var hela 23 år gamla. :) vi gav dock alla upp tidigt och lovade dyrt o heligt att vi aldrig igen i hela våra liv ska dissa rockbaren! :D

jag har ALDRIG i hela mitt alkoholverksamma liv blivit utslängd eller nekad i dörren (förutom när jag vart liten o leglös då). o typ halva sticky var MYCKET fullare än mig. pff.. idioter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback