falun tur och retur

dagen var igår, jag o mamsen hade varit iväg till gymmet och jag hade ätit lunch, duschat, klätt på mig och skulle bara kleta på mig lite smink innan vi skulle in till göttlaborg och bland annat handla BHar till mig. men så ringde jossan och sa att hon fått en körning (bud) till falun och frågade om jag ville göra henne sällskap. varför inte tänkte jag, har ju aldrig vart där i krokarna så vafan! :D

20 min senare dök hon upp och vi gav oss iväg på våran 100milafärd! och jag säger bara det, fysatan så vackert bergslagen är!!!!!!! tänk om någon kunde uppfinna en teleportör så att det var enkelt snabbt och smidigt att ta sig mellan ställen. vad underbart det skulle vara! :) väl i falun fick vi träffa en härlig dalmas vid namn roland som tog emot vaddetnuvarhanbehövde och sen vände vi hemåt. hemvägen kändes som att den gick myyycket snabbare, vilket den dock såklart inte gjorde. vi var hemma här nån minut efter 1 om jag inte minns fel. hej o hå vilken lång resa! sen sov jag sjukt gott hela natten, måste vart REJÄLT trött! :)

idag kom jag iväg till change för att införskaffa dom där jäkla underkläderna jag velat köpa i ett par veckor! superrea hade dom, allt utom basicgrejjerna var apbilligt. 150:- för en bh, 75:- för en trosa! tjohoo! blev 3 bhar, 2 trosor och en sporttop. som jag dock inte riktigt vet varför jag köpte men shitthesame! sen blev det en tur till åhléns i nordstan, där det blev en svart top och ett linne. hittade en sketasnygg väska också, men den kostade 995 så jag tyckte inte det var värt det. har fan letat väska i flera år känns det som, men hittar ingen som duger som inte är bajsdyr. hopplösa ilandsproblem! dessutom behöver jag en ny foundation. tips någon?

stressade sen ut till stallet där det blev en härlig tur på mejram med hanna/krasse och åsa/emilie. mejram skötte sig perfa såklart men jäddrar vad hon låg på i traven, så jag kunde inte låta bli att galoppera. hon är så söt! :) sen var jag SJUKT trött men tvingade upp mig på lasse också, gjorde nog inte mycket nytta men fan jag MÅSTE verkligen lära mig sitta på honom så det är bara att ta alla tillfällen man får! fick dock till en sjujävla trav när jag efter en stunds försök till nedsittning red lätt en sväng. ohhhhh så grym den var! :D

och nu är jag sjukt trött igen och ska nog sova!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ang bergslagen! Ja det är jätte fint! Var ju med My på en agility tävling där uppe förra året. Trots att allt var för jävligt med liggunderlag, hundburar och dylikt i tältet så vill jag åka dit igen!

2008-07-05 @ 15:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback