LA ink och Kevin Costner

hejhå. livet går vidare! internetuppkopplingen är helt sjuuuuukt seg så jag har inte orkat skriva alls men tänkte att det är dags för en update... var iväg o red efter jag skrev sist, fick se nya stallet min tränare ska flytta till- helt fantastiskt! MYCKET trevligare än där hon är nu. har även fått mig en ny förebild inom hästsporten. tränaren som är på anläggningen nu är dressyrdomare, men ska flytta och föreslog för ägarna att fråga om tamara ville flytta dit. och den domaren- oh my god vilken människa! rider fantastiskt bra (har inte sett mycket men det man sett.. herrejisses), är otroligt trevlig och alla pedagogikböcker borde skrivas utifrån henne! WOW säger jag bara! har ett otroligt sätt att förklara saker, och har en sån naturligt härlig lugn pondus att det finns inte. det var en fröjd att se henne både rida och ge lektioner. fick en hel del tips också, men OJ vad jag hade velat rida för henne! typ alltid! :D

fick sedan rida lilla Dreamy som jag inte suttit på sen... hm... 06 och då var det nog bara uteritter! denna underbara lilla häst som nog orsakat mig mer vånda, skavsår och träningsvärk än någon annan häst. humöret från helvetet, men inte att hon blir dum och slänger av en eller så, utan bara att hon vägrar göra det hon ska (och nej, hon har inte ont.. :P). kändes sjukt konstigt att sitta upp på henne, hon är ju så liten! hon började med att testa mig men sen lossnade allt riktigt bra och hon kändes superfin! tamara ville att jag skulle hoppa henne eftersom ungarna inte klarar av henne där, vart lite nervös för så duktig är jag inte att jag kan skola en häst i hoppning! men hon försäkrade mig om att hon alltid hoppar och att det bara går fort och är obalanserad. fick hoppa ett hinder som stod på linje med ett annat, men göra halt direkt. sen hoppa det och aldrig styra på nästa hinder. fungerade bra och hon förstod att hålla sig lugn med en gång nästan. hoppade bägge och hon var superduktig! sista varvet så la hon sig super och sög på hindrena utan att dra alls! då kom ju dock obalansen in men det är nästa steg! var OTROLIGT kul att hoppa henne iaf, sååå smidig och mysig! :D


annars har vi gjort lite allt möjligt. lyckades hitta två skitfina klänningar idag på rea. jag som aldrig använder klänning ska nu göra det. haha... shopping har det alltså blivit mycket av. vi var ner till hollywood o så igen, åkte förbi Kat von Ds LAinkstudio, dock var den skum så vi gick aldrig in.. åkte vidare till Affliction/sinfulaffären på melrose och spenderade en halv evighet där provandes en miljon saker.. blev två tröjor med mig hem! men fler vill jag ha! ajj löv sinful!!!! käkade i santa monica och åkte sedan hem via stranden.

har blivit mer strand också, rätt gött faktiskt! även en dag vid poolen där jag för allra första gången i mitt liv lyckades bränna mina ben! helt amazing! det gick! inte för att jag försökte, men ändå! men det lär ju knappt synas sen när det röda lagt sig.. jäkla skit! men annars börjar jag bli härligt brun minsann!

Kevin Costner har ju en ny film på g, i lördags hade han förhandsvisning av den i Ventura där han växte upp. Dom gjorde en stor grej av det med fest och spelningar på stan, där höjdpunkten var att Kevins egna band spelade. Vi samlade oss hos mjukis och marie, åt sjukt god pizza, drack öl o annat sånt bra. satt på balkongen så vi hörde när det var dags för Kevin på scen (dom bor precis där dom hade scenen mer eller mindre) och vi kunde gå ner och se det hela! var sjukt kul faktiskt! musiken var förvånansvärt bra och det var ändå kul för en kändiskåt stackare som mig att se en riktig kändis så nära! ;) efter ett par låtar gick vi dock upp till m&m igen och snackade skit o drack i många timmar till.. deras böggrannar som bor under kom upp och höll oss sällskap, trevligt men en av dom bidde lite väl hög av sitt brajj som han har recept på... :P

nu ska jag gå o lägga mig, för imorn är det dags för Las Vegas! vi fick en sjukt bra deal på ett hotell mitt på strippen, gött mos! åker upp imorn, sen på onsdag åker vi till grand canyon över dagen o så tillbaka till vegas för en natt till där. ska bli såååååå himla skoj! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback