lägenheten

nu är lägenheten målad och städad, hyllor uppsatta och det är iaf lite småordning på det!
jag är SJUKT nöjd med färgerna! och det kommer bli såååååå bra när det är klart! :)

såhär såg det ut när jag igår åkte upp för att bli av med min soffa, Agneta i min klass ville ha den så hon fick den mot avhämtning! fast jag hjälpte till o körde släpet så slapp hon ta hästbussen till det! :P bokhyllorna ska ju fortfarande göras om, ska försöka hitta någon annan lösning till TVn, tavlor ska upp, sängkläder, soffa ska köpas osv osv osv...

taget från sovalkoven


på sovalkoven, satte upp gardinerna där så att man skulle se alla 3 färger ihop


dessa ska upp, egentligen vill jag ha en bättre lösning till vykorten i den vänstra, men vet inte vad eftersom dom har en krånglig storlek såklart... förut hade jag kent i alkoven och djuren över soffan.. men jag vill även ha upp disneytavlorna som nu står på hyllan ovanför bordet, vilket inte är en bra plats eftersom de inte riktigt får plats där heller... tips på vart jag ska hänga vad? några bra sätt att få upp disneytavlorna på ett snygg och enkelt sätt utan att behöva göra 5 hål i väggen kanske?





och så det stora soffproblemet då.
hade tänkt en ikea karlstad i färgen korndal brun. den är snygg och bekväm och lite lagom sådär. kostar väl ca 5000:- om jag inte minns helt galet. den är lagom djup i sitsen men frågan är om den inte kanske blir lite hård efter ett tag? det är ju inga megatjocka kuddar direkt... men så var vi på mio där dom hade en soffa på rea, den är ljusare än tänkt men tyget är spräckligt med mörkbrunt i det. den är skitsnygg och kostar bara 3900:- . känns ju även som helt klart bättre kvalitet än ikea, mer soffa för pengarna helt enkelt! dock är det ju inte bara färgen som är fel såklart, utan jag tycker allt att den är lite för grund i sitsen. som att man inte riktigt får plats att sitta o dega i den eller kura upp sig mot armstödet eller så. men tjocka goa kuddar! vad säger ni?

karlstad


monza




hjääääääääälp!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Monza soffan ser ju mycket bekvämmare ut, fast färgen är ju som sagt inte helt rätt.

2008-07-15 @ 10:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback