Hemmagris!

Roland är ju hemma igen äntligen! :)
Fick hämta honom igår, en supersöt tjej som kom med honom och sa att han var söt! såna fjäskerier! hon visade hur man stödmatade och gick igenom lite info, sen kom veterinären som var lika go han. Han tyckte att han inte hittar några fel på honom men att han då som sagt inte äter själv, men att marsvin är marsvin. jag sa att roland OFTA är KINKIG med hö varpå vet tyckte att då kommer han garanterat äta så fort han kommer hem! tackade för mig och åkte till stallet innan jag kunde åka hem. tyckte att jag hörde att han åt i transportburen, men var osäker. dock så käkade han i princip det första han gjorde när han var hemma! :)

dock bråkade han som FAN på glenn så det var lite panik innan vi kom på hur vi skulle göra... inatt fick glenn sova i transportbur och roland i lådan jag haft som extrabur... provade lite idag igen och fan vad dom bråkade (eller jag släppte inte ihop dom utan dom varnade bara på varann)! åkte iväg och köpte en trådback och ställde i halva buren, där bor glenn. då ser dom varann och luktar på varann osv.. imorn byter jag säkert plats på dom! det är lite bra att ha det såhär också, för jag måste hålla koll så att roland skiter o kissar som han ska. :P dom har iaf slutat hacka tänder på varann i buren, dom sprang på golvet i några sekunder och det tog en liten stund innan tandhackningen började iaf... :P

roland är iaf jäkligt tacksam att stödmata, skulle göra det lite även fast han åt. han äääääälskar den maten så det är bar att stoppa fram sprutan så käkar han glatt i sig allt! :) han är så söt! jag är så glad att min lilla gris är hemma igen! :) nu ska han bara sluta vara en sån jäääääävla surpelle så att han o glenn får bo ihop igen! inte för att han verkar bry sig, men glenn är olyckligare när han inte får svansa efter sin coola kompis! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback