midsommarkväll på djursjukhuset

inte midsommarafton iofs, men väl midsommardagen. resten skriver jag om en annan gång. nu skriver jag om Roland! var på väg hem o ringde för att kolla om det fanns mat eller om jag skulle handla något till mig. pappa säger att roland är sjuk, han vill inte äta.

går direkt till buren när jag kommer hem och hittar en mycket ynklig roland. matt, tuffsig och ruggig i pälsen, kladdig runt ögonen och rätt apatisk. tar upp honom och han är stenhård över buken. jahapp. kolla runt efter vilka veterinärer som har öppet efter 21 på midsommardagen och finner att det nog bara är blåstjärnan som gäller. slänger i mig lite mat medans jag försöker ringa dom, kommer inte fram så jag o pappa åker ändå. fick sitta där i några timmar och sen undersöka, då kändes han lite piggare men ja... vet var iaf samma vet som en gång kikade på Karins katt Hilda, och då gick det bra iaf.... han tyckte att vi kunde röntga eller avvakta, kör på röntgen när vi ändå är där tänkte jag. han lät rätt så positiv innan röntgen, men desto värre efter. MASSA gas i magen och tarmarna fulla med bajs. exakt varför kunde han inte se. så behålla honom över natten eller hoppas på det bästa hemma, men han verkade tycka att det var bäst att han fick vara kvar över natten så det är han. risken är stor ändå att han inte kommer hem men ska man ändå ha betalat 2500 kan man lika gärna betala 3500 och ge honom dom bästa chanserna.. så nu skulle han få dropp, smärtstillande, avslappnande och vad han nu sa mer.. men det kan tom vara så att bara stressen av att vara där gör att han dör.. fast han är så sällan stressad så det tror jag inte kommer vara avgörande för min lilla prins!

på väg ut hittade jag en av djursjukvårdarna som pluggar i skara nu, himla trevlig tjej, himla trist ställe att träffa henne på!

glenn är inne ensam och ynklig nu och frågan är vadfan jag gör om roland måste tas bort. vill ju inte ha en ny bebis och vuxna hanar kan vara svårt.. blä.. ta hem roland åt mig! :(

Kommentarer
Postat av: Marie (eiramin)

Jag hejar på roland! Heja heja.. han fixar det nog. han e stark han.

Stackarn..

2008-06-23 @ 06:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback