sportfånemode: on

och nu snackar jag inte om nån jävla mesig fotboll. jag tycker inte om fotboll, tråkigare sport får man fan leta efter och jag ser nästan hellre på tennis än jävla fotboll! visst, mästerskap är alltid mästerskap och det är ju kul att sverige vann igår och att zlatan verkar vara i form osv. och går dom till slutspel kommer jag säkert kika och tycka att det är skoj. men gör dom det inte kommer jag knappast vara ledsen heller. :P

däremot är det ju annat som är spännande just nu!
jag tvingade en gång med mig pappa på en Lakersmatch, mest bara för att ha gått på en NBAmatch och för att reta en dåvarande vän som tyckte väääldigt mycket om Lakers och som aldrig hade sett dom spela. bara för att jag kunde liksom. ;) blev positivt överraskad om hur kul sporten var, trots att jag inte fick se Shaq eftersom han var skadad. Försökte efter det följa dom någorlunda och när jag pluggade där gick dom såklart till final (där dom förlorade boohoooo) och jag o pappa blev lite småfast i sporten. det är ju lite svårt att följa nba när man bor i sverige, det är nån enstaka gång man lyckats se nån match sådär lagom mitt i natten. tv4sport visade sporadiska matcher från slutspelet så man fick så något iaf, men nu hade dom tagit sitt förnuft till fånga och visar iaf alla finalmatcher. celtics - lakers och 3 matcher spelade. celtics vann dom två första, lakers spelade förjäkla dåligt och INGENTING studsade deras väg! så inatt spelades den 3e, vi spelade in den och har precis kikat. tack o lov var kobe i högform och såg till att dom vann! gött jävla mos nu är dom inne i det hela igen! men lätt blir det fan inte!!!!! garnett var inte i form alls och man såg knappt pierce, och om det ska krävas att han spelar skit för att lakers ska kunna klå celtics så ligger dom risigt till...




det roliga med hemmamatcherna är att man får se alla kändisar.. :D
stalone, eddie murphy och spielberg på rad tex... och donald sutherland och jack nicholson som alltid sitter precis vid motståndarbänken och psykar tränaren. :D såg aldrig snoop idag, han brukar sitta bakom lakersbänken, men kanske har han lagt ner det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback