domartorn och härlig galopp

Förra helgen fick jag på lördagen rida Ida! Blev lite chockad först för jag trodde inte att jag skulle få göra det, hon är ju så ung och jag är så tung! :D Fick lite prestationsångest också för hon är så fin o då måste man rida henne bra om man går i dressyrspecial annars är man kass... :P enligt mig då! :D

Men det gick ju faktiskt ganska så bra! Hon var ju vinglig o svårstyrd om man inte tittade väldigt noga på vart man skulle och verkligen använde skänklarna och sitsen. Himla härlig häst ändå med härliga gångarter, galoppen var riktigt mysig! Och tänk att jag lyckades få galopp på henne med en gång utan att få fel eller slängtrav! woohoo! jobbade vidare med hörnpasseringar vilket inte var så lätt i trav haha.. men fick gå över till galopp o då fungerade det lite bättre men var ändå inte lätt! Nåja, det fungerade bra med henne men jag hade nog för höga förväntningar efter att så många höjt henne till skyarna. Luftig o härlig häst men inte så mycket mer än så... :P Anna frågade efteråt vad jag tyckte men jag erkände glatt att Mejram INTE har någon konkurrent i Ida (då bör mejram snarare se upp för Lavvan och Fia), men hon förstod mig faktiskt! :P Fick sen skritta ut på min lilla skrutta i sällskap av piri som hade fått en spark och Lavendel som är under igångsättning hon också. Ganska mysig tur på en ganska så lugn o glad häst, så länge piri och lavendel gick framåt gjorde hon det med! ;)

Sen på söndagen var det dags för våran klubb att arrangera omgång 2 i Bohuscupen i hoppning tillsammans med GHEC nere på sävebanan. Hade såklart fått en hel dags funktionärande så ingen ridning tyvärr. Skulle stå på banan och var ganska så nöjd med det, fick sällskap av två andra från klubben så det var ju bara trevligt att få stå där och se alla duktiga ekipage. Det gick väl sådär för våra ryttare i förklassen, bara Salle som tog sig runt, men men... Till nästa klass blev jag dock upplurad i domartornet eftersom en av funktionärerna där behövde gå.. ooook! fick sköta equipedatorn där alla resultat läggs in, läskigt läskigt men det var ju inte det minsta svårt och ganska så roligt att sitta där uppe faktiskt! :D min gamla ridlärare Marie var domare och det var himla trevligt att sitta o prata med henne. :) I lagklassen gick det desto bättre för våra duktiga ryttare och med 3 0or gick vi till omhoppning som vi sedan vann! WOOOHOOOO!!!!! Himla kul dag, dock lång o tung!

Så i lördags var det ju lektion igen och Farin stod på schemat igen. Kan ju honom lite bättre nu så allt gick lite bättre. Vi skulle jobba med galopp vilket passar oss ganska bra och ojojojojojoj vad fin han blev! Det är så underbart att bara sitta där o känna att allt funkar och att hästen bara växer under en! På slutet kunde jag tom få till en bra längning i trav, vilket INTE är så lätt på honom! :D Sen rida min lillskrutta i en timme med ganska mycket trav. Ack så svårt att rida henne på nästan bara raka spår, men det gick det med tillslut! Trevlig dag i stallet helt enkelt! Igår skulle jag bara rida Mejram eftersom hon skulle gå i princip som vanligt då hon börjar gå lektion idag. Och hon blev ju sååå fin! Krävde inte så mycket av henne direkt men hon var så avspänd o på så underbart gott humör och ville verkligen göra rätt! Söta lilla häst! :)

Sen skulle kursen ha programridning så jag erbjöd mig att skriva. Duktiga var dom och iaf en av dom kommer bli mycket farlig på lektionstävlingen om några veckor! jikes! :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback