bilexperten får punktering

jag hade en dålig dag. eller två dåliga dagar för igår var inte helt WOOHOO den heller direkt. alldeles för mycket djupa samtal med vänner, som jag dock skriver om nånannangång. så idag började lite bättre. blev en jävla bajshög. hade kört till skolan en snabbis för att fixa lite o när jag skulle hem tyckte jag att höger fram såg lite pafft ut. åker till macken för att fylla i mer luft och inser att jag har jättepunka. får panik eftersom jag inte har någon som helst aning om vad man gör då. byter däck förstår jag ju, men med domkraft i alingsås och regn så kändes inte det så skoj. inser dock att den stängdande (dom ska läggas ner) macken jag står vid har både verkstad och däckverkstad. går in i butiken i hopp om att dom inte stängt verkstäderna än. ägaren säger att han kan fixa däckbytet men inte idag för han skulle snart stänga. kommer fram till att det är lika bra att han byter allt till mina vinterdäck istället. sen går han ut o fyller på luft så jag kan parkera bilen ordentligt. woohoo. sen var det bara att ragga bil så att jag kan få dit mina vinterhjul imorn. så paniken behövde inte bli helt långvarig. ett tag bävade jag inför att behöva fjäska hos våran supersnälla hovslagare som i flera dagar varit bitter över att folk bara vill att han ska fixa saker åt dom jämt... 

himla käckt att få punka på en mack med däckverkstad måste jag säga! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback