iPhone eller annan phone?

jag har varit på kolmården i två dagar och varit med om ett helt gäng helt fantastiska saker. men det tänker jag skriva om nånannangång. nu måste jag ta upp mitt dilemma.


min ipod är borta. jag har ingen aning om vart jag hade den sist, bara att jag inte hittar den nu. alltså behövs det en ny musiklyssnarpryl.

min mobil är gammal och sliten. jag har velat ha en ny i ett halvår men inte hittat något jag vill ha. kan inte bestämma mig för om jag ska ha med musik, utan musik, bra kamera, spela roll osv. dessutom så vet jag inte hur jag ska göra med mitt abonnemang. har ju ett som inte finns längre, som kostar 169:-/mån som jag inte får ringa upp, men sen bara 69 öre/samtal, alltså ingen minutavgift. 69 öre/sms o sånt också. har alltid legat runt 300:- i räkning förutom nu när det blev 400...

så pratade jag med pappsen o han föreslog såklart en iphone. kollade vad telia erbjuder, man kan få den med vilket teliaabb man vill, men då är ju telefonen dyrare + att om man ska surfa med den o så bör man lägga till ett tjofräs så det blir inte direkt billigare ändå. sen har dom 3 abonnemang som är special där det billigaste kostar 299:- och då ingår 100 minuter samtal, 100 sms och en massa surf.

frågan är då om jag behöver mig en iphone? visst vore det käckt, den har ju bra musik o kamera. o pappa är supernöjd. men jag behöver ju inte alla finesser o skit. men samtidigt så vet jag inte om det blir direkt billigare med en annan telefon? och vad ska man ha förnån då?
jag som älskar mina nokia. :(


hjälp någon?


Kommentarer
Postat av: Marie

Tyvärr e jag skit kass på telefoner. O jag har INGEN koll på vilka som e heta i sverige nu. Har oxå en nokia. Det ända e att om man har telfon o ipod i ett så finns det tillfällen det inte e så bra. Hur funkar det när man flyger tex? Då får man väl inte ha igång telen? Men kanske vill kunna komma åt musiklyssnadet. Fast jag vet inget så lyssna inte på mej :D

Kraaaaamm

2008-10-15 @ 06:52:43
Postat av: lizan

SMAAAART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



det måste absolut frågas om!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback