tjurar in action

ojojoj.
kan inte någon säga åt mig att jag är för gammal för att festa loss o komma hem skitsent för att gå upp några timmar senare o låtsas vara pigg o fräsch, ha en 8 timmars skoldag, sedan behöva åka skara-göteborg tor och dessutom kunna tänka under tiden som man är i göteborg?

igår var det skördefest på puben. jag skulle dessutom ha lite förfest men blev lite besviken för det var bara några stycken som kom. visserligen bor jag ju väldigt litet, bara trist när folk som säger att dom ska komma inte dyker upp och inte heller hör av sig om det hela. MENMEN! vi hade kul ändå! ;) jag insåg dessutom att jag tycker sjukt mycket om min lägenhet, den är dödsfin nu! :D fick dessutom lite smakråd om vart jag ska hänga kent o lite annat sånt bra.

på puben var det lite folk som vanligt. mer än de tidigare 2 veckorna men ändå lite. jobbigt! hur fan ska vi få alla att förstå att dom måste festa med oss? temat var ju skördefest vilket innebär bonde/cowboy typ. jag o emelie hade varit lite seriösa o fixat passande musik (som tydligen inte uppskattades utav folk? grrr), plockat äpplen o fina löv, lite rönnkvistar o annat sånt att pynta med. woohoo vad vi är bra. dom flesta var utklädda på något sätt, vilket också var kul. bara trist att fler inte kommer dit.

lyckades köpa 2 öl varav den ena smakade manvarg och den andra inte. jag fattar inte vad problemet med det är? vännerna börjar undra varför jag envisas med att köpa staropramen eftersom dom faktiskt smakar o luktar manvarg, men hur kan man inte köpa staropramen när den står där o väntar så fint? blev iaf en lyckad kväll med många många skratt och roliga dumheter. jag vägrar växa upp och bli nästan 30 kan jag ju säga. sen lyckades jag tydligen få folk att undra genom att skojja till det lite och även vara korkad nog att snacka skit i en timme efter stängning. summan av kardemumman är att jag kom hem ca 2:20, somnade kanske 2:45 och 7 ringde klockan. smaskens!

upp o hoppa, få bort kvällens smink, ta på sig kläder o tvinga i sig något så att man skulle överleva dagens 2 första timmar. klockan 8 skulle vi nämligen vara på Viking Genetics (fd svensk avel) och lära oss allt om hur man samlar sperma på tjurar. eller kanske inte riktigt så, men iaf se hur dom gjorde och hur tjurarna hade det osv. på väg in från parkeringen fick jag dock den mycket nyfikna frågan om jag kommit hem alls och att det nog skvallrats lite. haha. folk är för roliga! :D

jag vet inte riktigt om det var den bästa planeringen i världen att lägga det här studiebesöket just då, eller om det var min egna planering som brast. för att behöva se 10 tjurar sätta på en annan tjur var liksom inte sådär överdrivet superskoj när man nästan fortfarande är full... fast nu satte ju inte tjurarna på varandra, men dom har en bock och en tjur som får stå, vissa tjurar hoppar på tjuren, andra på bocken. det är lite olika. men dom har ett plastskynke som skydd så att tjuren som får stå faktiskt inte blir påsatt. däremot är han ju fastbunden. känns lite elakt. :P

sen hade vi över en timme ledigt innan vi skulle ha 45 min föreläsning o sen lunch i en timme o en kvart. så jag gick hem istället o sov ett tag till. hjälpte inte mycket, men lite. hade sedan 2 timmar fruuuuuuuuuuktansvärt tråkig föreläsning som handlade om allt förutom det den skulle handla om. hade det inte varit för att jag lyckades lösa korsordet i GP som jag o agneta alltid löser på torsdagar (man kan vinna 25 trisslotter) hade det varit helt ovärt!

åkte sen in till göteborg o mötte upp med åsa som red på K förut. jag ska ta över efter henne med hemsidans bildhantering så jag fick mig en genomgång av hur man gör. var inte alltför svårt så jag ska nog klara av det tror jag! lite drygt bara att åka 1½ timme enkel väg för något som inte ens tog 1½ timme att göra. :D och då hann vi dessutom skvallra en heeeeel del emellan! :) hästsnack är ju så skoj! tog vägen om franks på vägen hem och kände mig genast lite mer människa och lite mindre bakisklump. :P nu måste jag städa efter igår. mest bara plocka undan flaskor o burkar. men ändå. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback