barnlekar, städning och den långa dagen!

Är faktiskt ganska nöjd med hur bloggen blev tillslut. Måste fixa headern men det får bli en annan gång! Har ingen photoshop på den här datorn så jag får väl tvinga Daniel att lägga texten på bilden istället så det blir snyggt, för som det är nu går det ju inte att ha! :P Dessutom vill jag nog ändra texten, men vet inte riktigt till vad...

Idag har jag gjort massa vettigt. Ringt PEABnissen som ville hit o besiktiga igen inför fix o trix av sånt som inte byggdes riktigt rätt. Såklart kommer dom nu imorn klockan 8... Gött mos... Inte... Sen kommer målare o allt möjligt, men jag ska inte vara hemma så jag hoppas att gubben visste vad han pratade om när han sa att jag kunde ge nyckeln till första personen som kommer så löser dom det sinsemellan sen... Annars skyller jag helt enkelt allt på honom! Ha!

Så pga det har jag fått städa iordning här hemma, eller det är ju såklart inte bara därför, det behövde ju göras med.. Rätt skönt att ha anledningar till att BEHÖVA städa! Tog lite tid dock, fick besök mitt i ett ryck av lilla Linus som bor granne med oss som ville mata marsvinen och hans mamma ville ha en tyst amningsstund med sin nyfödda lilla prinsessa. Jag bangar ju inte att slippa städa så det var ju lugna pucken! Vi matade med hö, gräs, klöver o broccoli. Broccolin var roligast att mata med verkade det som, marsvinen blev glada för allt! Sen fick jag inte riktigt sluta leka med honom, så när mamman var klar så tittade han på mig med sina stora ögon och sa "Isa! Eka!!!!" så tog han mina skor och gav mig rätt sko till rätt fot, så då kunde jag ju inte gärna strunta i att leka med honom så han fick jaga mig lite på sin cykel.. Sen räddade några andra barn mig, medans han var upptagen med dom smet jag in igen. Men det knepet fungerade sådär, han kom snart o helt sonika öppnade dörren hit. :D Han var hemskt ledsen över att jag inte kunde leka med honom mer och det gjorde lite ont i hjärtat att säga nej men lyckades få honom att springa iväg glad igen så... Han är sååå underbar! :)

Jag är ju inte alltid dundereffektiv så jag blev ju faktiskt inte klar med allt förrän ganska nyss, men det är skönt att ha såna dagar.. Man städar lite, man sitter vid datorn lite, man tvättar lite, man spelar lite spel, man plockar lite, man kollar på tv osv. Det sista jag gjorde var marsvinsburen som nu är alldeles bytt o fin. Ser lite trist ut nu utan hö eller halm att plocka i bland papperspelletsarna, men dom är så bra på att sprida ut hö i buren själva så det löser dom rätt fort! Speciellt nu när jag lagt lite bös i både hängmattan o matskålen...




Imorn kommer bli en riktigt låååång dag!
Först upp i ottan för att hinna duscha o så innan nissarna kommer. Sen in till stan o möta upp Sandra som är snällast i världen o följer mig till August Kobb, där ska jag sedan säga hej till en djurvårdarklass o be dem fylla i våran lilla enkät till Försöksdesign och Databearbetningskursen vi läser. Kommer nog gå fina fisken o fort med, men jag stör mig för jag hakar upp mig när jag ska förklara det hela. Men shit happens! Sen ska jag möta upp Lou, o sen sluter även Fia och Ida upp o så ska vi dricka lite alkohol o säkert chilla lite innan det med. Sweet som fan! Det som är mindre sweet är att åka tåg. Men jag checkade mammas cykel och den var helt klart i användbart skick så jag tänkte faktiskt ta den till tåget så har jag den hem imorn kväll med. Kommer bli en lång dag o jag kommer säkert vara tröttast i stan på kvällningen men man får överleva! Skoj ska det bli att trädda braudsen, men jag borde gått o lagt mig en timme sen....

Kommentarer
Postat av: Marie

Rolle o Glenne! Hej hej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback