patriot i själ och hjärta

Eller inte?

Tänker fortfarande inte skriva om tävlingsdebuten för jag tänkte faktiskt gå o lägga mig, så Marij får vara nyfiken en stund till. ;)

Det har ju varit världscupfinaler i dressyr och hoppning i helgen. I dressyren så hejjade jag såklart på Brinken och Briar, att dom skulle få avsluta karriären med värdigheten i behåll, jag har tyvärr inte lyckats se några av ritterna men poängen i küren var bara drygt 71% och det kan dom ju bättre än, men det är ju inte på något sätt dåliga poäng och det är underbart att det ens finns sådana hästar som Briar! Han är och kommer alltid att vara en riktig världsstjärna!
I övrigt ville jag ju att Jan Ebeling skulle slå till med en skräll, det gjorde han dock inte. Har hört att hans häst inte alls tyckte om banan men han har fått mycket beröm för hur han red en såpass stressad häst. Jag är inte förvånad över berömmet, ju vildare hästarna var, desto bättre satt han... :)
I övrigt ville jag bara att Anky INTE skulle vinna, och det gjorde hon inte! Steffen Peters skrällde och knep segern, både i GPn, küren och då även totalt såklart! Första amerikan som vinner WCn så det är ju otroligt stort. Han är en duktig ryttare och jag var glad över att han vann, men samtidigt kände jag "åh nej", för USAs dressyrfolk tycker redan att dom är såååååå fantastiska och som nu börjat anse att allt man gör i europa är feeeeel... Dom kommer få fett med vatten på sin kvarn...

Så slog jag på slutet av sändingen från hoppfinalen nu. Mclair Ward behövde vara felfri för chans på vinst, och det lyckades han med också. Bara en ryttare kvar som kunde slå honom, Meredith Michaels Beerbaum. Hon är en av de elitryttare jag tycker minst om, och ändå insåg jag att jag hellre ser att hon vinner än att USA får vinna dubbelt....

Tack o lov så gjorde hon det också... Jag är en sann patriot! :D


Kommentarer
Postat av: Marie

Ameh ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback