tjai täjk

Igår skulle jag ha gått på fest, men på väg hem från stallet fick jag sån ruskig huvudvärk och det släppte inte. Och jag hade ingen lust att åka skitlångt för att vara nykter på en fest i det läget.. Så min snygga klänning fick hänga kvar på stolen och jag åkte o handlade lyxmiddag! Tänkte göra som häromhelgen o göra en gräddsås med svampinjoner och shi-take. Sist jag köpte det så visste dom inte vilken svamp det var köpte, och jag borde nog vart smart och sagt jajjemen på skogssvampinjonerna men det är jag för ärlig för.. :P

Så igår när jag kom till kassan råkade jag välja den där tjejen som inte verkar vara den skarpaste kniven i lådan jobbade. Det är fullständigt jättefördomsfullt av mig att tycka att hon är korkad, men men. Mitt karma är inte 100% helt enkelt! Så när hon kom till schalottenlöken så undrade hon vad det var för lök, så när nästa sak på bandet var shi-taken så sa jag helt enkelt att det var shi-take, för att underlätta för henne... Hon letade o letade i sina listor och sa sedan "Det står tjai täjk, C H I  take, är det den du menar?".

Jag fick faktiskt jobba på att hålla mig för skratt, för det stod inte chi i hennes listor utan shi.. Och take är visserligen ett engelskt ord, men ALLA ord här i världen på olika språk som stavas likadant uttalas inte likadant... Men jag sa bara visst och smålog sedan hela vägen hem. Sen stekte jag mig tjai täjksvamp och åt mig en underbart god middag! :)

Kommentarer
Postat av: helen

haha! fantastiskt roligt.



(hamnade här via Maries blogg:)

Postat av: lizan

Jag fnissar fortfarande varje gång jag tänker på det..... :D





(kul att folk som råkar hitta hit kommenterar :D)

2009-04-30 @ 00:46:06
URL: http://lazertomte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback