hycklaren

Det är så jag känner mig lite, för här sitter jag och gräver ner mig i min egna skit samtidigt som jag vill hitta på o göra roliga saker. En shoppingtur med mamsen hade tex inte alls suttit fel men det slutar bara i att man sitter hemma o mår ännu sämre. För visst har man haft roligt ett tag, framförallt har man sluppit tänka ett tag, men när det väl är slut är man inte lyckligare än man var innan, sitter i precis samma skit och har dessutom gjort av med pengar på onödiga saker. Fast att inte göra saker ger mig ångest också, snart åker mamma o pappa hem och visst det är inte sååå långt kvar till jul, men den visiten blir ju kort.

En kvinna jag rider med har en dotter med lite ångestproblem. Dottern blev rejält dålig en gång och fick läggas in på psyket ett tag. Mamman kunde inte för sitt liv förstå hur dottern ena dagen kunde åka med sin far o köpa en ny fin rosa laptop utan problem, för att nästa inte kunna ta sig ut genom dörren hemma utan att bryta ihop. Men det är ju så det är. Det som får en att tänka på annat fungerar. Men man känner sig som världens hycklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback