tårta

idag har jag fått verklighetsfly. sova länge, ha några timmars panik, sen tillslut orka sansa mig tillräckligt för att ringa christoffer o dra hem till honom för några timmars chill i hans soffa med de första avsnitten av Hung. Sen möta upp Emelie och ta sig bort till Hette och Erik för lite födelsedagstårta. Vidare till Olins för en öl och mer chill innan hemgång och nattamat. Såå skönt!

Kom på tanken att kolla i kommuner runt om uppsala, dock vill jag ju inte flytta längre åt fel håll. Sigtunahem hade några lägenheter med under 30 sökanden, men de var alla alldeles för dyra. Fanns några där jag och roger bodde, dock ingen likadan. Vi betalade 5500 tror jag för en 3a på drygt 70kvm, de 3orna som fanns nu var på 79 och kostade över 7000... helt sjukt! Inget napp nånstans där heller alltså.

Jag är inte arg på någon som försöker hjälpa mig i det hela, jag förstår bara inte hur folk beter sig. Marie och min mor är de enda som faktiskt sagt att jag måste ju göra det som känns rätt för mig, något som borde vara helt fruktansvärt självklart. Jag vet inte om jag faktiskt inte vill bli veterinär, eller om jag bara inte vill flytta nu, men det är liksom upp till mig att avgöra. Redan när jag ansökte så kände och tänkte jag att jag nog inte borde ansöka för jag vill egentligen inte komma in nu. Och det borde vara helt ok, om jag nu kommer fram till att det är så. Något som verkligen vore korkat är att gå 5½ år och utbilda sig till något man inte vill jobba med, när det finns alldeles för många andra som faktiskt vill göra det. Däremot är det inte korkat att plugga klart en utbildning man verkligen brinner för, vad jag än gör senare i livet så ger det mig så otroligt mycket. Det är allt annat än att slarva bort ett år och att säga sånt utan att ha mycket insikt i det hela känns så, ja jag vet inte. Bara för att man själv är övertygad om det så behöver man inte ha rätt... Detta sista år ger inte bara mig som person massor, utan även om det blir veterinär av mig så kommer de kurser jag har kvar öka min kompetens och göra mig VÄLDIGT mycket mer attraktiv på arbetsmarknaden, de utökar mina potentiella arbetsområden och ökar mina möjligheter överlag helt enkelt (och dessutom kunna bidra till än bättre lön).

Som jag ser det vore det alltså helt klart bättre att börja nästa höst, även om man ska se det rent yrkesmässigt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilket dilemma du har, men som du skriver så är det bara du som ska bestämma.

Blir nyfiken på vad det är för utbildning du läser nu, att den har med djur att göra det förstår jag.



hoppas du kommer till klarhet i dina grubblerier, låt dig bara inte hållas tillbaka av en eventuell rädsla

2009-07-31 @ 20:42:10
Postat av: Marie

:D

Postat av: lizan

Etologi- & djurskyddsprogrammet läser jag nu, med inriktning på bevarandebiologi.

2009-08-01 @ 02:18:38
URL: http://lazertomte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback