jetlag är inte din vän

Resan hit gick helt ok, var lite knöligt för först behövde jag flyga till Köpenhamn, sen därifrån till älskade (läs: hatade) Frankfurt för att efter några timmar där flyga till LAX. Gick ganska fort på Landvetter och vi var där i ganska så lagom tid. Kunde i lugn o ro hitta lite älgdekaler till mjukens toyota pickup, köpa en juice o så innan det var dags att boarda. Var kul att sitta o titta ut hela resan o se Sverige från ovan och fort gick det. Piloten som pratade med oss skröt tom om hur fort dom lyckats flyga ner oss. :P

Hade ca 1½ timme på Köpenhamn så jag tog mig en liten promenix efter att jag checkat av vart gaten låg. Hittade såklart en Pilgrimaffär som jag var tvungen att kika in i. Det första jag såg blev jag såklart helt såld på. Ett halsband med en svala täckt i blåa stenar och där fanns matchande örhängen med svalor och så lite pärlor, nån blomma och nån sten såklart, förutom stenarna på svalorna. Kollade priset och såg att det var rea- 50%! Gick bort o kollade klockan o när flyget skulle gå- hade gott om tid på mig att fundera... Men fundera var jag inget bra på jag ringde mamma o frågade om råd, hon sa mest att självklart skulle jag köpa det. Så jag gick tillbaka till affären o till min stora glädje var expediten svensk, så jag förstod tom vad hon sa! ;) Fick betala hela 200 svenska kronor för halsband + örhängen. Dagens kap! :D




Sov sen i princip hela vägen ner till Frankfurt vilket var rätt skönt, lite tråkig resa som blev mindre tråkig! ;) I Frankfurt var det lika hopplöst som vanligt. Tog lång tid att komma till våran parkering och bussen körde hur långt som helst innan vi stannade o fick komma in i flygplatsen... Sen var det såklart alldeles för lång tid tills mitt plan skulle gå så det fanns ingen info uppe än, men pappa kollade det hela åt mig o smsade min gate så jag kunde röra mig mot rätt del av terminalen. Hade dock tur med säkerhetskontroller o så för där var ingen kö alls. Och när jag väl kom till rätt terminaldel så stod där faktiskt på en monitor att mitt flyg skulle gå från den delen, dock var ju gaten inte uppe än såklart. Jag kan inte för mitt liv förstå varför de vägrar tala om gaten för en förräns man ska boarda? Nåväl, köpte mig en snorigt dyr iste och satte mig o spelade lite spel på datorn o åt mina medhavda smörgåsar. Men jag får erkänna att tiden på Frankfurt gick ovanligt fort och all personal jag stötte på var ovanligt trevlig! Amazing! ;)

Boarda planet gick fort och fatta att jag blev glad när jag såg min plats! :D Visste att jag fått med extra benutrymme för det hade ju jag o pappa bokat kvällen innan, men det var liksom så grymt att jag var tvungen att ta ett kort på det hela! ;)


Man nådde liksom inte ens väggen med fötterna ens om man sträckte på sig så mycket man kunde! :D Det enda tråkiga med platsen var bristen på fönster. Fanns ett framför nödutgångsdörren men det nådde man ju inte sittande, och ett typ bakom mig, som jag såg ut genom när jag lutade bak stolen, men vi satt ju ovanför vingen så man såg ändå inget typ... Men det är det HELT klart värt! Flygresan i övrigt var hyffsat skittrist. Först fick vi sitta o vänta skitlänge eftersom de behövt stänga en av banorna pga vindar, sen hade vi motvind o skit så flygtiden blev beräknad till 11:45............... Lyckades väl sova totalt 3 timmar.. Men uppdelat på 3 olika sovperioder... Resten av tiden fick man döda med film o bok. Såg slumdog millionaire, som inte var så bra som jag förväntat mig, och rosa pantern 2 som var roligare än jag förväntat mig. Så det blev väl + - 0 tillslut!

På LAX gick allt ovanligt snabbt, blev dock lite sur på nissen som på något mystiskt sätt hamnade före mig i immigrationskön. När jag gick dit hade jag en herre framför mig, helt plötsligt hade jag två? Dessutom var det en asiat som var där på vanligt visa waiver men han stod i U.S. citizens only-kön. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Höll på att hinna bli riktigt jäkla irriterad när immigrationskillen började ställa frågor till honom också men tack o lov bestämde han sig för att mannen inte var där för att hitta på något olagligt o släppte igenom honom ganska så fort ändå. Tack vare att jag flög på pappas poäng och att han har guldkort hade mitt bagage fått prioritetslappar på sig vilket innebar att jag var en av de första som fick mitt bagage! Hurra! Kunde gå genom customs utan kö och blev hittad av min bror så fort jag kom ut! Woohoo! Tog PCH hem vilket var otroligt härligt i solnedgången! Skitans vad vackert det är! Dessutom fick jag nöjet att se ett par delfiner simma ikapp med oss. Underbart när de vackra djuren bjuder på såna tillfällen! :)

Höll mig vaken rätt sent första kvällen och igår tog jag det rätt lugnt. Tog gott om tid på mig på förmiddagen och åkte sen till the oaks o kikade på lite shopping. Blev ett linne i neonfärger, haha. :D Hittade en grymt fin klänning också, typ pennkjolsnederdel i svart med hög midja och tillhörande skärp, topen var vit med körsbärsmönster knappar framtill och halterneck. Kjoldelen satt RIKTIGT bra men topen blev lite väl vulgär tyvärr. :( Kollade på den på internet sen när jag kom hem och var hemskt nöjd med att klänningen satt bättre på mig än på modellen. ;)

Satt sen ute i solen o läste bok en stund och bara njöööööt av livet en sväng. Marie kom hem från jobbet och vi åkte till affären o handlade käk och annat onödigt. Bland annat 4 byttor B&J! :D Hade en trevlig och lugn hemmakväll tills jag plötsligt mådde JÄTTEILLA och fick skynda mig till toaletten o kräkas upp allt jag nyss ätit.. Hmmm.. Mådde sen helt ok så jag vet inte om det var något jag åt till middagen (ingen annan blev dålig och det var ingen konstig mat direkt) eller om jag blev biten av en spindel när vi satt ute en sväng (precis innan jag började må illa). Fick en till släng av må illa precis när jag skulle lägga mig men det gick över eftersom jag somnade rätt omgående! ;) Sov sen kasst som fan dock. Vaknade 4-5 gånger av att jag var kissnödig och sista gången, straxt efter 5 var den som väckte mig helt. Var omöjligt att somna om så det var bara att smyga upp. Kommer nog behöva sova middag idag om jag ska överleva!

Lär bli en fin dag idag igen, men det kan man inte tro eftersom det ser ut såhär varje morgon.





Men så fort solen kommer fram från andra sidan berget så försvinner det och blir stråååålande. Underbart! :D Idag blir en lugn dag igen. Lite shopping kanske eller så tar jag mig ner till stranden.. Får se helt enkelt! :) Imorn ska jag rida! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback