Lägg din energi på något vettigt

jag är sjukt irriterad idag. det började med saker jag inte ens minns vilka de var... småsaker såklart och pissar i havet på allvar. MEN ÄNDÅ!!!!!!!!!!!!!! *grrrrrr* pissig dag som får en att känna sig som en rejäl pmskärring med grava hormonstörningar. som upplagt för vidare pissigheter....

sen får man läsa att det minsann finns vettigare saker att lägga tid på än att försöka få ordning på hästmanar tills vi ska ha öppet hus.. spelar det verkligen någon roll? är något av det någon gör egentligen särskilt vettigt i det stora hela? om ridskolans ägare vill att hästarna ska ha traditionella frisyrer (dvs inte "travarman" eller spretig tuppkam) och jag vill lägga 5 minuter på att fläta en man så kan jag väl få göra det?

Igår var jag och lyssnade på Jane Goodall, om hur mycket nytta som gjorts i världen tack vare henne. En korridor av skog håller på att byggas upp igen i Tanzania för att bara nämna ett exempel! Idag kom Jens och pratade mer om Afrikaresan- där kommer vi få lära oss på plats om bevarandebiologi och vilka problem som finns där. Om hur en elefant på betesmark inte är så farligt, men i majsfältet är den förödande. Om hur odlingar tar allt vatten som finns, i ett område där vatten är en klar bristvara. Jag får nästan panik när jag hör om såna saker, för jag är bara jag och jag vet inte hur jag ska kunna göra någon nytta som faktiskt spelar någon roll. Jag får panik över att min högsta dröm är att faktiskt få jobba med bevarande, just för att drömmen är så hopplöst svår. Jag vill så gärna vara en sån faktiskt lyckas göra något. Lämna ett positivt avtryck på jorden. Personer som Jane Goodall är mina stora idoler och jag skattar mig helt otroligt lycklig över att ha fått lyssna till henne och även fått utbyta några ord med henne. Det är nästan en religiös grej...



Jag undrar vad personen som tyckte det var ovärt att lägga energi på att få ordning på hästmanen gör för vettigt med sin tid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback