Jane Goodall

När jag pluggade på UCSB lyckades jag missa a chance of a lifetime. Var iväg på den sidan campus där min datakurs var och såg vid ett auditorium planscher om att Jane Goodall skulle dit. Jag tänkte att det ska jag komma ihåg att anmäla mig till, men glömde såklart bort det och nästa gång jag såg planschen var dagen efter hon hade varit där...

Jane Goodall är mest känd som schimpansforskaren. Idag jobbar hon för att öka djurvälfärd världen över, men även för ökat miljötänk och medmänsklighet. Hon är en otrolig inspiration för bevarandebiolog-wannabes som jag. :) Så jag blev riktigt glad när vi på alumniträffen tidigare i vår fick höra att Jane skulle komma till Sverige och vi hade chans att gå på en föreläsning. Vi håller även på att starta upp en Roots n shoots grupp inom Jane Goodall Institute i Sverige, och tack vare det fick jag en av de få EoD-platser som fanns på föreläsningen. Så imorgon bär det av till Göteborg för det hela! UNDERBART! :D Ska bli såååå jäkla skoj! Jag är dessutom övertygad om att det är precis den inspirationen jag behöver för att bli motiverad igen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback