kent och besvikelsen

Nej, inte över skivan. Jag har knappt lyssnat, bara haft på i bakgrunden för att mjukstarta det hela. För visst kommer den där läskiga ångesten även nu. Besvikelsen ligger i att ingen skiva damp ner i mitt brevinkast igår. Nåja, tänkte inte mer på det egentligen utan tog det som att jag beställt för sent för att få den på fredagen. Sen gick jag in på hemsidan förut idag och såg att nej, deluxeboxarna var försenade och kommer inte förrän den 11e. SJUKT dåligt!


Nåja.
Skolan stormar vidare med rejäla kliv! Ny kurs- Etologi 2. Vi började med motivation och preferens vilket inte är helt enkla begrepp att reda ut men ack så viktiga. Motivation kan ju ha med stereotypa beteenden vilka är viktiga att ha som redskap i välfärdsbedömning. Jag började väldigt ambitiöst med en hel drös artiklar som jag skulle läsa så duktigt. Hmmm... Nä jag somnade i badkaret istället och sen vart motivationen som bortblåst. Fast inte samma motivation som den vi pratade om.. :D

Var inte alls pepp inför kursen, satt o skrev in schemat o tyckte bara bläääää o ville byta kurs till Djurskydd, välfärd och etik 2, men det schemat fungerade inte alls med min USAresa så det gick ju inte. Men så kom vi igång och nä det känns riktigt riktigt bra. Tufft men bra! Så nu är det bara det jävla exjobbet som behöver tas tag i. Men vad? Svårt svårt svårt.


Nu i helgen är jag kvar i Skara dessutom, vi har viltrehabiliteringskurs så att vi om vi vill kan bli viltrehabiliterare. Himla intressant hittills men frågan är om jag skulle fixa att avliva ett djur? Eller jo det tror jag faktiskt att jag skulle göra om det behövdes. Men det är på något sätt skillnad att känna att viss kan jag ge djuret avlivningsvätska, till att slå det mot en vägg, bordskant, sten eller med en käpp i huvudet. Men jo, man måste ju, det är min skyldighet att göra det känns det som... Jägarexamen känns dock återigen som en jäkligt bra idé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback