ett ord, en bild

Jag skulle ju vara superproduktiv nu ikväll, jag skulle laga min tacosallad, läsa guidelinesen jag fick från AMMPA, fixa bilder från Kolmårde, fixa bilder från Amboseli till Kenyabloggen, gå en promenad... Ja typ allt! ;) Middagen fick jag iofs till, och det var gooootttt, men resten? Nä... :P

Blev dessutom så sugen på att fortsätta att inte göra något så jag letade helt enkelt igenom alla bloggar jag känner efter en fin lista att fylla i. Hittade en extra rolig hos Nio (
http://mehearties.blogspot.com ) som dessutom tar lite tid! ;)


Frågorna ska besvaras med ett enda ord om det går, och vill man så även en bild. Fast jag tänkte bara använda bilder om jag kan... Och kanske skriver mer än ett ord för att förklara bilderna sen. ;)


1. Var i hela världen skulle du vilja befinna dig just nu?


(På hästryggen i Moorpark, där min tränare håller till)


2. Vem skulle du vilja vara om du varit en helt annan person?


(Jane Goodall)


3. Vilken egenskap önskar du att du besatt?


(att jag var en modigare ryttare)


4. Vilken färg är ditt drömhus målat i?


(inte målat alls alltså)


5. Vilket namn är det vackraste du vet?

Här blir det ingen bild... För jag vet faktiskt inte alls!


6. Vilket är det bästa ordet som finns?



(Ja, gött mos, fast bara gött egentligen... inte för att det på något sätt är världens bästa, men jag tycker om det skarpt.... och kom inte på något bättre just nu, det finns för många bra ord! )


7. Vad är viktigast att du hinner göra innan du bara är stoft?


(må bra- på riktigt!)


8. Vilken saga är din absoluta favorit?


(The Last Unicorn, jag har dock inte läst boken utan bara sett filmen... och räknas den ens som saga?)


9. Om du bara fick lov att äta en sak resten av livet, vad skulle det vara?




10. Om du bara fick lov att klä dig i en färg resten av livet, vilken skulle du välja?


(någon variant av blått åt det här hållet iaf...)


11. Om du bara fick lov att se en enda film resten av livet, vilken skulle du välja?


(ja kanske inte... jag vill inte se någon film resten av mitt liv, film är inte tillräckligt skoj...)


12. Om du bara fick köpa ett enda ting till, vad skulle du då välja?


(djur är ju inte ting, men jag skulle köpa en häst)


13. Vilket språk är det vackraste du vet?


(vet tyvärr inte vilket, men nån av alla indianstammar har ett otroligt vackert språk)


14. Vilken bok ligger på ditt nattduksbord just nu?




15. Vilken årstid tycker du bäst om?


(klyschigt att välja alla kanske, men alla är bäst- när de är bra!)




Och se där! Nu får jag tom gå o lägga mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback