lastbilsolyckan

Imorse klev jag upp i ottan för att hämta Hanna som snällt följde med till Kolmården över dagen. Jag behövde åka dit och kika för mitt exjobb och hon bangar ju sällan tillfälle att titta på djur så. :) Dagen på Kolmården tänker jag dock skriva om i ett annat inlägg för nu tänker jag skriva om det mindre trevliga på vägen hem.. :(

Vi kom till Jönköping där det blev tvärstopp, vi var precis vid en avfart så vi svängde av och kollade GPSen som sa olycka och att E4an var avstängd, den tog oss runt och vi kom på E4an igen precis där olyckan skett. En rejäl långtradare som var helpaj med lasten över precis hela vägen. Så såg vi själva bilen och hytten var det verkligen INGET kvar av. Hanna påpekar att chauffören kan inte ha överlevt, och nä... Ingen kunde ha överlevt i den hytten...

Kom hem nu och kikade aftonbladet och gp- nej föraren hade inte överlevt.

Jag brukar inte direkt reagera när jag läser om bilolyckor, men när man såg det så blev det plötsligt på riktigt. Enligt aftonbladet hade de identifierat föraren än heller. Mina tankar går till de anhöriga!

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.344911-chauffor-omkom-i-lastbilsolycka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback