Byteshandeln och tips till utlandssvenskar

Haha, jag och Matilda bestämde igår att det var dags för en liten byteshandel, hon han dock skriva om det först. ;) Men det hindrar inte mig från att skriva om det också, för det är en himla bra grej! :)

Hon är nämligen sugen på ett av världens godaste godis, M&Ms med jordnötssmör, som inte finns i Sverige. Och när vi pratade lite om hur ledsen man blir när goda saker man inte kan få tag i själv tar slut, så saknade jag min älskade Oboy. Så vi kör helt enkelt en byteshandel! :) Helt perfekt måste jag säga! Nu kommer iofs pappa hem lagom på julafton och jag hade tänkt att han skulle ta med sig oboy, men den kommer ju ta slut och då behöver jag mer..... Hehehe... Jag har redan satt en kompis på att skicka saffransgifflar till mig och det känns dumt att fråga samma personer för ofta så det här är perfekt! Tjänster och gentjänster! :)

Sen bland kommentarerna på Matildas inlägg var det ett par stycken som skrev hur Marabouchoklad saknades i USA. Och det är ju helt onödigt om man bor i närheten av ett IKEA. För vad finns på IKEA om inte Marabou? Vi åker då och då till IKEA, trots att det tar en timme att åka dit om man slipper trafikproblem. Och vi åker inte dit för möblernas skull, vi går sällan och kikar inne i varuhuset alls, utan vi stannar i förbutiken och köper kanelgifflar, lantchips, marabou, gravlaxsås, sill, ballerinakakor eller som nu i jultider- JULMUST!!!!! Visst är det klart att man tar med sig Marabou från Sverige när man åker hit, men det är inte det viktigaste godiset, för det finns ju faktiskt att få tag på här. :)

Sen kan man undra hur man kan döpa något så gott som choklad efter något så ugly som en maraboustork... Bilden är tagen i Lake Nakuru National Park i våras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback