listor

Det finns en bra sak med snön som bara fortsätter vräka ner tills man tror att det aldrig ska ta slut- man blir så nojjig över att den ska förstöra Kenyaresans avfärd att man glömmer bort att ha resfeber!

Vart helt insnöad imorse- ytterdörren gick inte att öppna och altandörren har inte gått att öppna på länge. Hade det varit kris hade man ju lätt kunnat öppna köksfönstret och kliva ut den vägen men ja... :P Jag och pappa kom på eftermiddagen iväg till Maxi och insåg att det verkligen bara är våran väg som är så hemsk eftersom ingen plogat här... Våran gata är helt hemsk!!! Snö upp över knäna på vissa ställen! Grannen gjorde en rejäl insats för att komma upp hit och sedan hjälpte vi till med lite mer insats, men bara utanför oss. :P Hoppas att prognoserna stämmer och att det blir plogat imorn så att det går att komma iväg med marsvinen imorn... De ska ju iväg på pensionat medans jag är i Kenya! Annars är det väl ingen skada skedd, pappa kan åka med dem senare, men det vore skönt att få det gjort imorn. Får se om det blir ridning på kvällen också, fick skippa det både igår och idag. :(

För att fördriva lite tid och inte börja tänka på resfeber så tänkte jag istället sno ett par listor av Matilda som är bukefalist, bor i skara och har en rolig blogg! (
http://showjumper.blogg.se/ )

Hon har i sin tur snott denna...

1. Hur bor du?

På veckorna i Skara bor jag i en liten etta, bostadsrätt. På helgerna i föräldrarnas radhus i Alingsås. I USA har familjen en villa.

2. Vad är din favoritefterrätt?
Glass glass i stora lass lass lass ja jag är galen i glass! Fast gärna kombinationer också, typ glass o brownies, marängswiss och annat sjukt onyttigt o gott! :9

3. Vilken superkraft hade du valt om du fått välja en?
Jag tror att jag skulle vilja kunna teleportera! Svårt! hade velat ha mer än en superkraft! :D

4. Hemmafest eller utgång?
Jag gillar bägge, hemmafester med mycket folk och teman är grymt kul!


5. Brukar du lyssna på ljudböcker?
Nää, när jag pendlade varje dag mellan Alingsås och Skara fick jag Djungelboken på ljudbok som jag lyssnade på vilket var bra, fast sen hade jag inga fler och kom av mig.. nu pendlar jag ju inte heller så...

6. Har du råkat göra något pinsamt den här månaden?
Det har jag säkert! :D Jo, när jag skulle hoppa ner från en stol efter att ha utsett vinnarna på puben förra onsdagen... Fastnade i armstöden som jag glömt fanns på stolen jag stod på... :P

7. Ska du köpa något extra kul för din lön/ditt studiebidrag den här månaden?
Jag ska ju åka till Kenya, men någon rolig souvenir eller två lär det nog bli. :)

8. Vilket var ditt allra första husdjur om du haft ett sådant?
En liten kaninkille.

9. Vad gick du för inriktning i gymnasiet?
Samhäll - specialutformat, typ blandning mellan samhäll och humanist.

10. Vad hade du helst varit känd för om du varit tvungen?
För att vara grymt smart och kommit på något riktigt käckt, typ Nobelpris!


11. Brukar du mest blicka bakåt eller framåt i tiden?
Jag får panik när jag blickar framåt, så jag blickar bakåt och får ångest utav allt jag inte gjort istället... Hmmm...


12. Vem av de 4 huvudkaraktärerna i Sex And the City är du mest lik?
Jag är verkligen inte lik någon av dem. Jag vill nog vara mest lik Carrie, men det är jag verkligen inte. Kanske egentligen Miranda, fast ändå inte alls ändå..

13. Har du gått på en blind-date nångång?
Ingen riktig dejt så nej. Men blind-date utan att det är riktig date ja.


14. Har du eller har du haft ett smeknamn?
Inga smeknamn för mig. :( Eller jo! Corros ägares dotter kallar mig alltid för LillaLisa! :D

15. Vilken låt spelas mest hemma hos dig just nu?
Vet inte, har inte lyssnat så mycket de senaste dagarna, men det är nog Running up that hill - Placebo. Sjukt bra!


16. Pratar du i sömnen?
Inte vad jag vet (snarkar däremot gör jag som en hel karl!)

17. Vad hade du helst velat få i present?
Hotellnätter för hela Kenyaresan! ;) Haha näää en häst!!! ;) Vet faktiskt inte om man ska vara mer realistisk...


18. Är du ärlig när du bloggar?
Japp, men det har ni nog märkt. Vissa saker skriver jag såklart inte om dock.


19. Har du vunnit pengar någongång?
Räknas trisslotter o sånt? Annars nej.

20. Hur många barn vill du ha, om du nu vill det?
Just nu vill jag inte ha några barn. Får se om det ändras... I så fall typ 2?

 

Sen kommer listan som skapats efter en fråga om listfrågor, den är dock hästig! :)

Brukar du vara nervös när du ska tävla?
Helt fruktansvärt nervös. Det blir jag redan när jag ska anmäla mig. Sen mår jag ILLA från några dagar innan tävlingen. Bläää.. Var bra i våras att åka med Åsa för hon babblar på så bra om allt möjligt så man kan fokusera på henne. ;) 

Rider du hoppning eller dressyr eller fälttävlan?
Numera rider jag bara dressyr, har hoppat lite innan och såklart skogsmullat en hel del men fälttävlan kommer jag aldrig ge mig på! Hoppning har jag lagt ner pga min hoppfeghet... Ska börja igen nångång dock! 

Har du hästarna hemma eller inakorderade?
Har inga egna hästar så.

Var brukar du köpa din ridsaker?
Blir mycket hööks, blir enklast så på nåt sätt!

Vilket är ditt favorit märke när det gäller utrustning?
Var så längesen jag hade något märkesridplagg, men jag älskade alltid mina pikeurridbyxor!!! Har ju ingen häst så det blir ju inte jättemycket hästutrustning jag köper heller utan bara ryttargrejjer.

Vad hette din första häst, eller sköthäst?
Första sköthästen hette Micke och var världens bästa lilla skitponny! :D

Hur högt har du hoppat?
95 tror jag... Kanske 1m men tror det är 95...

Vad hette den första hästen/ponnyn som du trillade av?
Televinken, han blev rädd för något knak i ridhusväggen och jag bakåtvoltade av... :P

Vad hette den första egna hästen/ponnyn?
Har inte haft någon egen.
.
Hur gammal var du när du satt till häst första gången?
Ingen aning, första jag minns var när jag fick sitta framför min faster när hon red fram på en dressyrtävling med Bob. :)

Havre eller färdigfoder?
Beror ju på höanalys och häst. :P Jag tycker dock att färdigfoder är rätt smidigt, men behövs det inte och havre funkar på hästen så!

Har du radio i stallet?
Har ju inget eget stall men har gärna radio i stallet.

Om egen häst bor den i lösdrift eller stall?
Hade jag haft häst hade jag helst haft den på stall (men med lååånga dagar i hagen).

Vad är det för färg på stallet?
Har helst ett rött stall när jag blir stor. ;)

När red du barbacka senast?
Riktigt jäkla längesen! Troligtvis på Amanda för två år sen eller nåt när de bodde i Jonsered... :(

Har du fött upp någon egen häst?
Nej, fast jag tycker näääästan det med fölen som föddes hos Tekla våren 06.. ;) Fast bara nästan..

Brunt eller svart läder?
Svart, om man inte har en häst som är snyggare i brunt. Och jag tycker mer och mer om brunt...

Bling eller retro?
Bling! Fast inte fööööör mycket. :D

Vad är finast? Välansat eller vildvuxet?
Välansat såklart, om man inte har ett kallblod då! ;) Ryckt man ska det vara också, men inte röra pannluggarna!

Föredrar du ridstövlar elelr skor och shortchaps?
Ridstövlar vid dressyr, annars skor och shortchaps.

Vad är din hästs smeknamn?
"Min" ridskolehäst kallar jag gärna för surpiri eller piripurr.

Har du vunnit någon tävling? Vilken gren?
Jag har vunnit totalen i lektionsmästerskapet på K 08 och 09, dvs hopp och dressyr kombinerat. Stilhoppning som gäller där jag kommit 3a bägge år, sen dressyr LC:1 första året och LB:1 andra, där jag kom 2a bägge år. Man får en stooor fin buckla att pryda bokhyllan ett år i taget. Till sommarn måste jag lämna bort den för jag kommer inte ställa upp i hoppningen. :(

Har du ridit med pessoabett någon gång?
Japps.

Rider du med pad?
Beror såklart på häst.

Har du en utprovad sadel?
Jag har ju ingen egen häst och ingen egen sadel (eller jo jag har en sadel men den var aldrig utprovad och ligger bara o skräpar nu...)

Vad har du för transport?
Ingen alls.

Favoritfärg på häst?
Mörkbrun med mycket vitt skulle jag vilja säga.

Vilket är ditt bästa fynd och vad kostade det?
Svårt att säga, helskodda pikeur för halva priset på mässan kanske... Vet inte riktigt, känns som att det är något jag glömmer i fyndkategorin men minns ju inte!

Tror du på myten att fuxar har skarpare temperament?
Jag har känt tillräckligt många fuxston för att veta att det är så! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback