Frihelg med jobbig början

Tidigt imorgon åker mina föräldrar iväg för en helg i Tyskland. Ska bli skönt att få vara lite ensam måste jag säga! Men innan jag kan njuta utav det ska jag och lille Glenn till veterinären. Ringde idag och djursjukvårdaren jag fick prata med var som vanligt supertrevlig. Hon sa det jag redan visste, att knölar är vanligt på marsvin och att den inte behöver vara elakartad, och att om den är det så går den oftast att ta bort. Det man gör först är en undersökning, och då kollar de hela marsvinet, en grundkoll helt enkelt. Sen känner vet på knölen och kan ibland avgöra med en gång om det bara är en fettknöl eller så. Annars kan man ta ett prov på den och se om den är god- eller elakartad.

Så fick jag tid imorgon klockan 11 så det blir till att gå upp lite tidigare än jag gjort hittills på mitt sommarlov. :P

Roland får följa med i buren för att slippa sitta hemma själv och för att Glennis ska slippa vara själv på väg dit o hem osv. Fast mest är det för att jag inte vill riskera att Roland går till attack mot Glenn när vi kommer tillbaka hem. Även om några timmar borde vara chill så kan han ju ha sina mycket bestämda åsikter om att han faktiskt är världshärskare och att alla andra bör dö. :P

Håll tummarna för min lilla Glempa!



Kommentarer
Postat av: Marie

Lycka till med lille Glenn! Det går säkert jättebra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback