bilder bilder bilder

De senaste dagarna har jag pysslat mycket med mina Kenyabilder. Det börjar bli ordning på torpet men det är så sjukt mycket bilder att jag nästan storknar när jag tänker på det. har inte ens kommit igenom en fjärdedel skulle jag tro...

Sen så åkte jag hem till Kicki i söndags o skulle visa bilder för henne o J. Då var ca 170 bilder från Msambweni poff borta... Så jäkla dumt så det finns inte! Att orka pilla med alla dom bilderna igen liksom. Var INTE sugen! Men det var lika bra att ta tjuren vid hornen så det har jag gjort och idag blev de klara! Igen! Och sparade på dator, inte bara på sticka!

Men det var inte enda oturen jag haft i dagarna... Skulle skriva ut ett par bilder på mammas fotoskrivare, men då hade patronen torkat ut, så igår skulle jag köpa en ny. Får åka hela vägen in till gbg för att få tag i en, och tänkte att jag passar på att köpa en extern hårddisk också. Men så hade första stället slut på patronerna, och hårddisken jag tänkt köpa.... Så jag åker vidare, och tänkte att jag vet ju inte hur mycket pengar jag har på kortet och åker till COOP i Bäckebol för att använda bankomaten, men då fungerar inte det, kortet går inte ens att köra in i automaten..?

För att göra en lång historia kort slutar det med att jag åkt halva Hisingen runt och får vända hem med bara en bläckpatron och ett ickefungerande visakort...

När jag ringer banken när jag kommit hem så kan de inte se några fel eller problem, hon skulle dock prata med kortexperterna som inte jobbade så sent och ringa tillbaka imorse, det hade jag dock glömt o stängt av ljudet på mobilen... Hoppsan! Men antar att det är grönt ljus eftersom hon inte försökte få tag i mig mer?

Sen så skulle jag prova skrivaren med sin nya bläckpatron, men tji fick jag! Det blev en vit bakgrund med en ljusgul gifraff... Lite coolt blev det iofs... Lite Andy Warhol typ.. ;) Efter mycket spolande med vatten på själva vaggan så kom dock alla färger igång och jag har idag ägnat en del tid åt att skriva ut kort från Kenya. Så skoj så skoj! Fast ännu roligare var att hitta filmen jag tog när vi flög ballong i Mara... Så jäkla grymt det var! Får se om jag lyckas komprimera den så jag kan lägga upp...

Men min rygg håller på att gå av efter att ha suttit på en värdelös stol i två dagar och pillat vid datorn.. Ajajajajaj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback