Förträngning

Den här var tipsad om på blogg.se:s sida. Så jag gör den för att inte tänka så mycket.

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Mitt hem i USA är helt klart en favorit efter de två senaste somrarnas semestrar där. Men jag tror ändå att ridvägarna och sjöarna i Härryda vinner. Fast bara om jag får ta med mina kära stallvänner dit också. :) Om ungefär ett år kanske våran stuga i värmland blir favoriten, vi ska bygga nytt så att det blir mer bekvämt där ute! :)

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
Läsa en bok i solen- OSTÖRT, sen ge sig ut på en härlig ridtur på underbara ridvägar med underbart sällskap, sen bada i en sjö. Inte för att man hinner efter allt det här, men gärna en sväng på en uteservering på kvällen. ;)

3. Vad lägger du hellst på grillen?
Jag är så tråkig att jag ÄLSKAR korv med bröd! ;) Men annars halloumi och champinjoner, eller vegburgare o så göra guacamoleburgers av det hela. :9

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Har i princip inga planer eftersom jag ska till USA efter sommaren. Men umgås med vänner, förhoppningsvis Falsterbo och så kanske Equalityline Horse Show på Hammarön. Jag och AggisHaggis tänkte ju ta en sväng till Norge för lite vacker natur, så det hoppas jag blir av. Och så besök på Nordens Ark och vännerna där, och gärna en sväng till Kolmården och vännerna där.

5. Dina bästa sommarfärger?
Ljusare blått/turkost och rosa såklart. :D

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Bli drängfull på en uteservering? :D

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Massor från USA tror jag, vinnarna blir nog alla besök på Disneyland, som verkligen var HÖJDPUNKTEN!!!!! :)

8. Havet, sjön eller poolen?
Jag gillar alla, men sjöar gillar jag minst, fast de är oftast käckare än hav. :P

9. Vad väljer du i glassbaren?
Om jag är på Lejonet & Björnen så blir det Saffran och Rivstarts smak. Annars chokladiga saker med godis i typ... :P

10. Vart går din drömsemester?
Den här är svår... Hawaii skulle jag inte banga... Inte heller någon cool lyxkryssning genom vacker natur i norr... Eller en till Safariresa till Kenya, men gärna liiiite lyxigare (fast jag bor gärna i tält, men de finare sådana... Så man hör allt häftigt!!!! :D )...



Vad tycker ni är bäst på sommaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback