välstädat och väldiskat

Jag tror aldrig min lägenhet varit såhär välstädad eller disken så välstädad, förutom förrförra sommaren när mamma var där o fixade och donade o mötte upp när min soffa levererades osv när jag var i USA... Känns så skönt att ha det så fint, men så tråkigt att inte få njuta av det! Nu kan jag inte vara där hur jag vill för nu ska E få flytta in! Jag är visserligen välkommen att komma o gå som jag vill, men ändå. Min tillflyktsort är väck! :O Fast det är säkert en bra grej så att det kan gå lättare att sälja den, för åh jag trivs så bra att jag verkligen inte vill sälja den, synd att den ligger i Skara bara... :/

(Sen så kan man fundera över varför jag faktiskt inte tycker att det är OK att någonsin städa när man trivs när det är välstädat?)

Jag blev kvar rätt mycket längre än jag tänkt, o blev hemskt trött och funderade på att stanna där en natt till. Men kände att det kunde vara en bra idé att vara hemma dagen innan midsommar så man kan få något gjort om man kommer på att något behöver göras. Kommer nog ångra mig någon gång mellan det att jag somnar och imornbitti. De håller nämligen på med ommålning av husen här, så vi har byggställningar runt hela huset, även precis utanför fönstrena, och målare som börjar tiiiiidigt. Typ en vecka efter att jag blev av med byggställningarna som stod uppe för renoveringarna av grannarnas balkonger i Skara, kom de här upp. Så jävla hopplöst så det finns inte!!!!

Jag hatar att inte kunna slappna av hemma för att överlalt är där byggnissar eller målare som ser in i ens hem. Blä! Och att väckas så tidigt! Och att inte kunna ha fönstrena öppna utan istället ha igång takfläkten hela natten. Vilket nog iofs är en bra grej med tanke på allt pollen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback