100 frågor = 100 svar

1. Vem är du? Lisa, hästtöntig student för tillfället.
2. Är du självständig? Nja, beror på hur man tänker. I vissa avseenden ja, i andra inte alls.
3. Personlighet: Envis, tjurskallig, snäll, lojal, bryr mig mycket om mina vänner...
4. E-post: [email protected]
5. Stjärntecken:
Skorpion
6. Jag kommer från: Född i New Jersey, ca 15 min från Manhattan. Uppväxt i Hovås utanför Göteborg.
7. Jag bor: I Skara på veckorna, Alingsås på helgerna och i Camarillo då och då.
8. Mentalitet: Beror på situation?
9. Civilstatus: Singel
10. Spel? Rock Band på Wii! :D
11. Mac eller PC? PC
12. 1024*768 eller 800*600? ehhhh..... 1024*768?
13. Internet Explorer eller Netscape? Vad är det för fråga? Firefox såklart!
14. Din bästa egenskap: Att jag inte ger upp.
15. Din sämsta egenskap: Att jag inte vågar göra saker jag inte är säker på att jag klarar av.
16. Husdjur: Marsvinen Glenn och Roland
17. Familj: Föräldrar och två år äldre bror (och hans fru kanske man får räkna med eller?)
18. Kroppsdel du har mest nytta av? Hjärnan, om det nu räknas.
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Nu svarar jag ju precis som Matilda som jag tog listan från- hjärnan. Men om den inte gills så ögonen? :P
20. Jag sover: Inget vidare, behöver mycket sömn för att jag sover så sjukt dåligt, inte nog med att jag vaknar en miljon gånger per natt men jag får heller aldrig någon bra djupsömn = jag är alltid trött....
21. Djur jag är lik: Oj jag vet faktiskt inte alls... Någon som känner mig får svara! :)
22. Tror du på något? Jag tror på karma!
23. Frisyr: Långt brunt hår med lite självfall, för tillfället ingen vidare frisyr på det alls, brukar mest vara uppsatt bara...
24. Hårfärg: Brunt, i olika nyanser beroende på när och hur jag färgade det sist... ;)
25. Ögonfärg: Blå med lite grönt.
26. Längd: 175 cm
27. Jeansstorlek: Har inte köpt "vanliga" jeans på hundra år, men mina älsklingsjeans är torrids strlk 14.. :P
28. Skostorlek: 39-40.
29. Gillar: Djur, stallet, rida, fota, åka safaribil i Kenya... ;)
30. Ogillar: Hållandet av delfiner, späckhuggare och andra valar i fångenskap. Och folk som inte förstår hur viktigt bevarandebiologi är.
31. Favoritmat: Mexikanskt- lätt! :9
32. Favoritglass: Egna varianter från Cold Stone Creamary, eller Ben & Jerry's, fast smaker som inte finns i Sverige.
33. Favoritdessert: Mud Pie tror jag, eller kanske en oreo pizookie på BJ's? Eller en kalua cream pie.. Eller brownies... Eller.....
34. Favoritpizza: Funghi med ananas.
35. Favoritdryck: OBOY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och tequila. :D
36. Gillar du godis? Absolut! Mums!
37. Isåfall vilken sort? Lantchips med gräddfilssmak tror jag
38. Min favoritdrink(ar): Margaritas!!!!!!!!
39. Min favoritfilm: American History X och Skönheten & Odjuret
40. Min favoritdag: Lördag- helg och ridning! :)
41. Mitt favoritklädesplagg: Jeans o tischa
42. Min favoritbok: Harry Potter, hela serien
43. Min favoritmusik: Lite alternativ rock sådär tror jag, fast jag är väldigt mycket allätare.. tung techno är ju aldrig fel heller liksom. ;)
44. Min favoritlukt: Godess från Baby Phat.
45. Min favoritblomma/planta? Eh öh måste man ha en? Orkidéer är ju fint..
46. Öl eller vin? Bira bira bira, bärs bärs bärs... ?
47. Liknar du en kändis? Inte en enda :(
48Senast köpta skiva: Kent- Röd
49. Senast film på bio: Clash of the Titans
50. Bästa låten i världen: Ännu en omöjlig fråga...
51. Senast lästa bok: Eclipse tror jag, tidigt i år... Läser inte så mycket böcker...
52. Favoritförfattare: Har inte så många favvosar eftersom jag inte läser så mycket. JK Rowlings såklart, och jag älskar Djungelböckerna så Kipling får väl vara med också...
53. Skriver du dagbok? Min blogg är ju lite av min dagbok så ja..
54. Bästa årstiden: Alla, på sina egna lilla vis!
55. Älsklingsfärg: Blått, gärna lite grönblått också...
56. Skulle aldrig ta på dig: Leggings utan kjol eller klänning över, om jag inte bara sitter hemma då förstås!
57. Vad ville du bli när du var liten? Veterinär...
58. Blev du det? Nej, inte än... Och inför höstterminen 09 tackade jag ju nej till en plats.... Ush nu fick jag lite ångest över det..... :S
59. Brinner för: Djur och bevarande!
61. Katt eller hund? Helt klart hund
62. Har du nån nojja? Hmm... Nää? Elelr vad menas med nojja? Jag trampar OGÄRNA på A-brunnar... :P
63. Fobier? Inte direkt, men är lite höjdrädd.
64. Deppig eller glad? Har ju mina depressionsproblem så ja... :/
65. Politiskt insatt? Inte jätte, men tillräckligt tycker jag själv.
66. Värdesätter du ärlighet? Väldigt mycket ja, fast inte så att man måste bli sådär elakt ärlig, men inget backstabbing tack! :P
67. Brukar du dra vita lögner? Brukar o brukar, klart det händer.
68. Är det ok med vita lögner? Ja, beroende på situation såklart.
69. Känner du en mytoman? Jajjemen... Ganska underhållande ibland... :D
70. Tycker du bäst om film på bio eller hemma? Hemma så att jag kan göra annat under tiden....
71. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands? Jo, jag hoppas ju på att göra det snart... ;)
72. Hur tidigt stiger du upp? Aldrig om jag får välja själv... ;) Absolut inte före 8, helst runt 10...
73. Är det bra eller dåligt? Rätt dåligt tror jag....
74. Vem/vilka vet mest om dig? Bra fråga, jag har nog inte riktigt koll längre :D
75. Gillar du att slåss? Haha, på frågan låter det ju som att alla har provat... :P Jag vet inte om jag gillar att slåss, men jag gissar på nej!
76. Vad har du på dig just nu? Baggy jeans, kent t-shirt och en kofta.
77. Vad ska du göra ikväll? Träna powerstep och plugga.
78. När var du senast riktigt full? På sittningen häromsistens... :o
79. Är du seriös? Skriver återigen som Matilda- beror på sammanhanget! Kan vara ruskigt oseriös, men såklart även tokseriös.
80. Hur många väskor äger du? Ska man veta det?
81. Hur många bilar har du/din familj: Totalt har familjen 4 eller 5 tror jag.. Jag har 1, som pappa egentligen äger...
82. Hur många biologiska syskon har du? Ett.
83. Isåfall, vad heter de? Mjukis.
84. Hur många timmar sover du per natt? Oftast runt 8.
85. Vem är snyggast i världen? Markus.
86. Vad är du allergisk mot? Pollen av alla möjliga slag!
87. Ska du duscha idag? Jopp, efter träningen!
88. Vad är det för veckodag? Tisdag.
89. Vad är det för datum idag? 4 maj.
90. Vad gör du nästa år? Förhoppningsvis är jag i amerikat och jobbar med hästar och bevarandebiologi.
91. Är du likgiltig? Ibland, när det kommer till tråkiga pluggsaker.
92. Hårdrock eller synth? Om man menar hårdrock som i dålig hårdrock så helt klart synth! :D
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? Fina förorten!
94. Har du utländska föräldrar? Jao, mamma är amerikanska.
95. Gillar du att laga mat? Jag ogillar det inte men tycker inte direkt om det heller.
96. Märkeskläder eller secondhand? Varken eller?
97. Hur många par skor har du? Ett helt gäng, vet faktiskt inte hur många...
98. Fixa håret eller fixa makeupen? Maken, håret är det ju bara att sätta i en toffs. :P
99. Vem är snällast just nu? Min mamma tror jag.
100. Var har du ont? I huvudet, i magen och i knät.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Marsvinen Glenn och Roland! Hahahaha!

Vi skulle dessutom lätt kunna ha myskväll ihop med Lantchips! Bara jag slipper Estrellas och OLWS Sour Cream så funkar alla chips! ♥

Postat av: Matilda

DU, är du i Skara på fredag?

2010-05-04 @ 23:12:40
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Matilda

Snälla, snälla snälla Om du är det så häng med på en McD-lunch! Pleeeeeeeeeeease!

2010-05-04 @ 23:13:14
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback