Köp någon annans liv!

Jag tog inte med mig en enda bok hit, förutom sista Harry Potter som jag ville läsa om innan första filmen av de sista två kommer. Och det har inte varit något större problem att inte ha några böcker, eftersom jag sällan läser. Jag kan inte läsa på kvällstid nära inpå att jag ska sova eftersom jag då drömmer rätt jobbiga drömmar om böckerna. Och det är sällan jag får ro att sitta och läsa mitt på dagen.

Men det känns ändå som en bra grej att ha en bok att ta till de gånger man känner för att läsa, så efter stallet idag tog jag tillfället i akt och åkte till en musik och bokaffär i närheten. Planen var att köpa Heroine Diaries, Nikki Sixxs självbiografi, eftersom jag länge velat läsa den. Dessutom fick jag för mig att det var den jag började läsa på svenska (lånade en väns bok) men inte läste så mycket i eftersom jag ville läsa det på engelska. Men när jag kom hem insåg jag att det var ju The Dirt, boken om hela Mötley, och inte Heroine Diaries. Nåja. Bägge ska läsas i vilket fall tänkte jag.

Innan jag hittade boken jag ville ha i Memoarer/ Självbiografihyllorna såg jag att de lagt fram Russel Brands nya bok på tipsbordet. Och jag fick en väldigt lust att köpa den också. Han var gäst hos Ellen häromveckan och var så jäkla störtskön att det nästan var sanslöst. Och så bara själva titeln på boken gör ju att man vill ha den. Fast jag kände att man inte kan köpa My Booky Wook 2, utan att ha läst My Booky Wook, så det fick bli den först. My Booky Wook 2 kommer finnas kvar. :)

Så två böcker följde med hem. Och väl hemma kikade jag snabbt på kvittot och såg att affären tyvärr kursat och kommer stänga i början på januari. Och om 10 dagar börjar deras utförsäljning. Så å ena sidan känns det lite surt att ha köpt två böcker som jag troligtvis inte kommer läsa mycket i på de 10 dagarna, så jag hade kunnat vänta o köpt dom billigare, åtminstone en av dom. Men å andra sidan har vi ju både The Dirt och My Booky Wook 2 som väntar på mig! Och så finns det nog en hög till jag vill läsa. Marilyn Manson, Keith Richards och säkert någon mer! Det känns som att man måste passa på o shoppa en hel hög med böcker iaf, när det ändå är utförsäljning. :)


Och man MÅSTE ju inte köpa biografier heller, även om det är det enda som jag känner lockar mig nu. Då vet jag på något sätt att jag vet vad jag får. Jag är nämligen rätt kräsen med böcker och har svårt för att läsa klart. Harry Potter har jag ju inte kunnat lägga ifrån mig. Men i övrigt har det varit desto svårare. Da Vincikoden älskade jag, men de andra har jag inte lyckats börja på ens (förutom kanske 20 sidor i Änglar och Demoner). Sagan om Ringen tycker jag mycket om, men lyckades inte ta mig igenom dom heller förrän filmerna kom. Historikern var väl rätt bra men det tog tid innan jag kom igenom hela. Twilightböckerna är ju inte direkt strålande men jag gillar grejjen ändå. :P

Summan av kardemumman är nog att jag gillar böcker med rejäl verklighetsflykt alternativt massa spännande detaljer och kunskap om saker jag inte vet något om (typ DaVincikoden och Historikern).

Så om någon har några tips på bra böcker så tar jag MER än gärna emot dem!

Kommentarer
Postat av: Sara

Anthony Kiedis (stavas?) självbiografi läser jag just nu och kan rekommendera. Slashs likaså. Och såklart welcome to the jungle, boken om hela Guns. ;) surprising nog. :D



Lemmys white line fever är riktigt rolig också! :)

2010-11-06 @ 14:57:12
Postat av: lizan

Jag har Slashs, men på svenska tyvärr (spontanköp på Coop i Höllviken i höstas när vi var på 4 dagars studiebesök i Skaune med skolan). Och kanske var det översättningen som var sjukt dålig, men boken fick jag tvinga mig till att läsa och kom aldrig jättelångt... :P



Guns är det klart du rekommenderar, det förväntade jag mig! ;) Lemmys har jag ju funderat på också, också för titelns skull om inte annat. ;)



Anthony Kiedis får jag kanske kika på också då! Tack för tipsen. Har du fler? ;)

Postat av: Marie

Jag hänger gärna med o köper böcker när du ska dit!

2010-11-18 @ 07:54:41
URL: http://eiramin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback