Stereotypa beteenden hos kattdjur

Jag skrev ju lite kort om delar av den misär som är på San Diego Zoo igår när jag kommit hem. Jag tänkte att om jag får ur mig all misär så kan jag sen fokusera på det bra. ;)

Här har vi två afrikanska servaler, som bodde i en bur som inte borde inhyst något såpass stort som en serval, än mindre två av dem, det kändes lite som att det var en fågelvoljär som blivit tom och då stoppades katterna dit. Här är en liten film på dem, och deras stereotypa beteende.

Pacing är tyvärr väldigt vanligt hos vilda kattdjur i fångenskap, men det här var rejält illa. Och jag förstår dem, de har ju inte mycket annat att välja på tyvärr. Den pyttelilla buren inbjuder ju till det i princip...

 

Filmen laddade jag upp på fejjan, men den är publik så jag hoppas att det funkar att se...


Kommentarer
Postat av: Daniel

Fy bubblan.

2010-11-15 @ 13:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback