Krocken som hördes!

Igårkväll hängde jag hos M&M med god mat och lite för mycket av en lite för god tårtbit jag köpt. Men det kanske får kännas OK eftersom jag tränat ganska ordentligt den dagen med både PTpass och lite extra cardio...

När jag kom hem ganska sent så låg jag här i sängen med datorn och slösurfade, inte det minsta trött och med fönstret vidöppet för att kanske få in lite luft (det har varit rejält varmt här i några dagar nu). Vi bor ju ganska så nära motorvägen, och man hör den såklart ganska väl. I alla fall så en stund innan 1 så hör jag hur det är världens krock där ute, eller man hör hur något slår i något annat och vad som låter som bil som skrapar emot betong- rejält!!!! Jag kollar ut och kollar det jag ser uppåt i backen och ser att lastbilarna på väg ner stannar. Sen kommer sirener. Sen kommer mer sirener. Kikar på en trafiksida som finns där olyckor kommer med och man får reda på lite info. Men där var det lite luddigt ändå. Minst 4 bilar inblandade, någon polisbil verkade vara inblandad och ja det var konstigt helt enkelt. När jag väl gick o la mig vid 3 var det fortfarande stopp, stackarna som satt i dom bilarna!

Idag fick jag då reda på vad som hade hänt när jag googlade det hela...

As a two vehicle minor injury crash was being cleared on the NB 101 on the Conejo Grade early Saturday morning, a second crash occurred when a vehicle struck one of the tow truck drivers, a CHP vehicle, and several other vehicles, causing major injuries.  No officers were hurt, but a tow truck driver was injured.  The initial accident happened around 11:50 PM Friday on the northbound 101 just before the Camarillo Springs exit.  It involved two vehicles and caused three minor injuries.  The northbound lanes were briefly closed, then only the left lane remained closed. Then, about 45 minutes later, as the CHP, fire personnel, and tow truck drivers were working to clear a vehicle in the center divider, another vehicle struck a CHP patrol car, a tow truck driver, and other vehicles, causing major injuries.  That prompted a second closure of all northbound lanes of the 101 from Wendy Drive, north, down the Conejo Grade, for two hours.  The southbound 101 going up the grade was closed for a short time too.  The northbound side was partially reopened by 3 AM and fully reopened by 5 AM.

Huga!

Sen fick vi idag hemskt tråkiga nyheter från en vän, imorse hade de ringt o sa att killens bror låg på sjukhus efter en olycka och nog inte skulle överleva, senare på dagen fick vi sms om att de kopplat bort life-supporten. :(

Och i tisdags fick en av gamlingarna i stallet tas bort pga kolik som blev för illa för att rädda. :(

Inte så spännande vecka på den punkten, helt klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback