ikea ftw

Jag och Lou + dotter spenderade eftermiddagen på ikea idag. Jag behövde få inspiration och planera lite vad som behövde köpas till lägenheten och hon ville väl ha lite småprylar. + att ikea aldrig är fel. ;)

Stod länge o väl o kikade på de olika klädslarna som finns till soffan jag fick från föräldrarna. Den som är på är helt ok men passar liksom inte riktigt in i hur jag vill ha det. Tyvärr är ju klädslarna så jäkla dyra, de jag vill ha kostar minst 2200 vilket inte känns riktigt värt. De billigare är inget snygga, förutom den vita men vit soffa är så himla opraktiskt när man är bra på att skita ner saker.. :P Funderar på att ändå ta den något diarréfärgade klädseln och hoppas på att det funkar bättre när man drar dit lite kuddar o annat i finare färger som passar ihop. ;)

Sen tror jag att vi löste frågan om hur jag ska göra med avdelare mellan alkoven och rummet. Ville ju ha en "halv" expedithylla, och lägga den ner och så ha TVn på, men istället kom vi på att man kunde köpa två små expediter och så kan man ställa dem som det funkar bäst, vilket dessutom blir billigare! Woohoo!

Dagens besvikelse var nog dock barstolarna... Är ju ett inbyggt barbord typ, som delar köket från resten av rummet så två barstolar vore ju käckt. Men vilken skit till barstolar dom hade om man inte ville lägga 500:- per stol, eller ha något som i princip vinglar sönder bara man tittar på den.... Får se hur det blir med det!

Nu är jag i alla fall lite sugen på att få fixa iordning med allt där uppe i lägenheten, dock inte dödssugen på att flytta. Det är alldeles för snart. Jag är inte färdig med min sommar i Göteborg än. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback